DevilDriver - Trust No One. (2016)

Label: Napalm

1. Testimony of Truth (4:42)
  2. Bad Deeds (3:46)
  3. My Night Sky (4:28)
  4. This Deception (3:47)
  5. Above It All (3:21)
  6. Daybreak (4:22)
  7. Trust No One (4:38)
  8. Feeling Un-god-ly (3:41)
  9. Retribution (4:01)
  10. For What It's Worth (4:31)
  11. House Divided * (4:56)
  12. Evil on Swift Wings * (4:16)
avatar van Metalhead88
Na de best wel forse line-up change dacht ik dat het afgelopen zou zijn. Het gemis van Kendrick en Boecklin is dan ook duidelijk hoorbaar. Het geheel klinkt wat minder excentriek dan ik gewend ben van deze band. All things considered stellen ze nauwelijks teleur, met een productie die naar mijn mening wat meer gebalanceerd is dan die van voorganger Winter Kills. Rauw en scherp met een paar bitterzoete elementen.

Althans, dat is mijn conclusie na het luisteren van de tracks My Night Sky en Daybreak, waarbij de laatstse nog iets meer de typische Devildriver sound herbergt dan My Night Sky.

Meer volgt na het luisteren van het hele album

avatar van james_cameron
Gelukkig wat melodieuzer dan voorganger Winter Kills, die zo genadeloos bruut was dat eenvormigheid meer dan eens de kop opstak. Hier is gezorgd voor meer variatie binnen en tussen de songs, wat het album beter te verhapstukken maakt. Zanger Dez Fafara is in ieder geval in topvorm en keert zich ook hier weer binnenstebuiten. Aanraders zijn het aanstekelijke titelnummer en de epische afsluiter For What It's Worth.

avatar van Kondoro0614
Ik ben nu al een tijdje in DevilDriver gerold en ook dit derde album heb ik besloten te luisteren. DevilDriver blijft een ontzettend fijne Deathmetal band uit de stad Santa Barbara in de Verenigde Staten maar die nieuwe album van de metalheads kon ik niet bepaald waarderen en werd op een gegeven moment nogal slapjes in mijn ogen, vooral bij het gevoel wat ik kreeg dat ik nummers al eens gehoord had in de album maar alleen een andere naam hebben gekregen vond ik erg. Een toch iets mindere uitgave van de heren al hebben ze wel klasse, en die klasse laten ze ook echt hier wel weer merken alleen niet goed genoeg.

avatar van Metalhead88
Ik weet niet wie er achter de knoppen zit bij het mixproces, maar achteraf gezien ben ik toch wel een beetje teleurgesteld in deze plaat. Het heeft net als het voorgaande album te kampen met een nogal matige productie. De stem klinkt weggemoffeld, de lead guitar is ver naar achteren gezet, en als die zich goed laat horen dan klinkt het enorm vlak en dit alles maakt het geheel enorm vermoeiend om naar te luisteren.