Dizzy Mizz Lizzy - Forward in Reverse (2016)

Denemarken
Label: Columbia

1. Phlying Pharaoh (2:15)
  2. Forward in Reverse (4:42)
  3. Terrified in Paradise (3:48)
  4. Brainless (4:21)
  5. Something So Familiar (4:51)
  6. Love at Second Sight (4:17)
  7. Made to Believe (4:50)
  8. Frey (2:16)
  9. Mindgasm (3:54)
  10. Fly Above the Radar (4:07)
  11. I Would If I Could but I Can't (4:10)
  12. Say It to Me Anyway (7:29)
Ben heel benieuwd!

avatar van chansadres
De eerste singles beloven veel goeds. Waar Tim Christensen solo vaak rustigere muziek maakt, daar gaat hij naar vele jaren break vol gas verder. Vorig jaar eindelijk live kunnen zien en dat overdonderde de hele tent.

avatar van Leptop
Klopt! Supergaaf was dat.
Daar beloofde ze het nieuwe album. Binnenkort leverbaar?

29 april dus.

avatar van Guinness1980
Ik heb ze afgelopen jaar in Weert gezien. Made to believe past perfect bij het oude werk. Momenteel zijn op Spotify drie nieuwe nummers te beluisteren (4, 7, 11)

avatar van rkdev
Heerlijk nieuw album van de mannen die na 20 jaar eindelijk weer een album op hebben genomen. Waar Tim solo kiest voor Beatleske popnummers werd het op zijn vorige (Damn Crystals) album al duidelijk dat het rocken hem nog steeds in het bloed zit. En rocken dat doen de mannen op dit album volop (Made to Believe ), maar altijd is de hand van Tim duidelijk te horen en wordt de melodie niet uit het oog verloren. Het album ligt daardoor ook een beetje tussen het oude werk van DML en The Damn Crystals in.

Tim Christensen heb ik al diverse malen solo zien optreden maar Dizzy Mizz Lizzy helaas gemist vorig jaar. Volgens Tim zit er een mogelijkheid in dan ze in juli naar ons land komen. Ik hoop het.

avatar van Leptop
Net binnen. Score volgt spoedig.

avatar van Leptop
Lekkere Dizzy Mizz Lizzy. Na 20 jaar niets van het strakke spel ingeboet. Stevige rock, proggy randjes, goede melodien die me af en toe doen denken aan Amerikaanse hits uit de jaren 70 en 80. Kan nog naar 4* sterren groeien.

avatar van Bastiaan Tuenter
Kende deze band niet, tot ik ze zag op Bospop, waar ze wat mij betreft de grote verrassing waren.
Nieuwe data:
27 Jan '17, Neushoorn - Leeuwarden
28 Jan '17, Bosuil - Weert

avatar van rkdev
Gisteren een retestrak optreden in de Bosuil gezien, ondertussen bijna Tim's tweede huis hier in Nederland. Ze speelden natuurlijk veel van dit album, afgewisseld met de beste nummers van de eerste twee platen. Hoe de hele zaal uit hun dak gaat tijdens Silverflame blijft me kippenvel geven. De nummers van dit album lijken allemaal een trapje steviger (zwaardere gitaren) ten opzichte van de oudere nummers. De prog-achtige breaks en de zeer aangename stem van Tim maken het geheel af. Topband, top optreden en topalbum.

avatar van Guinness1980
Ik was gisteren ook aanwezig. De nieuwe nummers passen heel goed tussen het oudere werk. Al merk je aan het publiek wel dat ze vooral voor die laatste komen.

"Forward in Reverse" kan niet tippen aan "Dizzy Mizz Lizzy" maar na 20 jaar zo'n album als dit afleveren is gewoon klasse.