Kaytranada - 99.9% (2016)

3,71

6. Weight Off (2:35)
    met BADBADNOTGOOD
  7. One Too Many (3:38)
    met Phonte
  8. Despite the Weather (2:01)
  9. Glowed Up (4:58)

met Anderson .Paak
  10. Breakdance Lesson N.1 (4:28)
  11. You're the One (3:47)

met Syd
  12. Vivid Dreams (4:36)
    met River Tiber
  13. Lite Spots (3:50)
  14. Leave Me Alone (4:37)
    met Shay Lia
  15. Bullets (4:59)
    met Little Dragon
10 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Xinray

geplaatst: 6 april 2016, 17:29 uur [permalink]
Bus Ride is al geweldig. Heerlijk strakke drums, vooral tegen het einde.

avatar van waxs
geplaatst: 9 april 2016, 17:21 uur [permalink]
Goede zin in dit album, Kaytranada is een van mijn favoriete producers van dit moment. De eerste 2 singles beloven veel goeds en ook de features vallen alles behalve tegen.

avatar van Oepsje
geplaatst: 6 mei 2016, 16:22 uur [permalink]
Wow, tegen mijn verwachting in, een hele leuke speelse plaat!. Ik vind Kaytranada altijd wel lekker klinken als hij een nummertje uit brengt, maar tijdens zijn optredens wordt het nogal eentonig en dat was precies waar ik bang voor was bij dit album. Gelukkig bewijst Kaytranada het tegendeel met 99,9% Dit is een heerlijk afwisselde plaat met leuke gastbijdragen van onder andere Craig David, Vic Mensa en BBNG. Uiteraard is de release ook perfect getimed met dit zomerse weer....

avatar van Kos
Kos
geplaatst: 16 juni 2016, 13:24 uur [permalink]
Erg fijn.

avatar van Zwammer
geplaatst: 17 juni 2016, 09:46 uur [permalink]
Heerlijke plaat, die ik keer op keer op zet hier thuis. Lekker up-tempo, goed geproduceerd en ontzettend catchy. Favorieten zijn de openingstrack, Got it Good en uiteraard Drive Me Crazy.

avatar van sj0n88
geplaatst: 26 juni 2016, 09:50 uur [permalink]
Voor mij toch al een van de zomerplaten van het jaar. Lekkere, aanstekende beats en uitstekende gastbijdrages. Met name de samenwerkingen met Craig David, Vic Mensa (die ook excelleert op het nieuwe album van Flume), Phonte en Anderson .Paak schieten er bovenuit. Ik overweeg nog mijn 4* om te zetten 4,5*, maar daar wacht ik voorlopig nog even mee.

avatar van andnino
geplaatst: 21 oktober 2016, 14:28 uur [permalink]
99.9%, de tweede plaat van Kaytranada, heeft wat tijd nodig. Letterlijk, want het duurt al een minuut of acht voordat het eerste echte nummer begint. Ook zitten er wat niemendalletjes tussen, waar je even doorheen (of langs skippen) moet. Voor mij zijn dat Bus Ride, de eerste helft van Glowed Up, Breakdance Lesson N.1 dat wel leuk is maar te lang doorgaat. Ik wil het geen fillers noemen, want ze vullen niet echt. Ze liggen meer bovenop het uur dat deze plaat maximaal had moeten duren. Als je het mij vraagt duurt 99,9% namelijk echt te lang voor het lage tempo en het genre (maar goed dat bezwaar heb ik wel meer met hip hop/r&b).

Maar die tijd die het dan kost loont uiteindelijk wel. Want er staat toch wel veel goeds op 99,9%. Meerdere supercatchy nummers die je weken niet uit je hoofd krijgt (Together, One Too Many, You're the One), met Drive Me Crazy een sterk hip hop-nummer dat Vic Mensa zeer goed uit de verf laat komen, en juist de instrumentale tracks (Weight Off, Despite the Weather, Lite Spots) hebben een eigen smoel, met een diepte die de meeste artiesten met een vocalist alsnog niet weten te bereiken. Maar de echte uitbetaling van het wachten komt pas aan het eind, want de laatste vier nummers zijn echt heel erg lekker, met Lite Spots als hoogtepunt. De groove die daarin zit is zeldzaam goed, en een van de redenen dat ik dit Kaytranada-album in de collectie houd en nog regelmatig zal draaien.

avatar van Reijersen
geplaatst: 27 oktober 2016, 18:04 uur [permalink]
De Canadese producer Kaytranada trekt op dit nieuwe album een heel blik aan gastartiesten open om zijn plaat op te leuken. Dat moet natuurlijk nooit ten koste gaan van zijn eigen aanstekelijke producties. We zien namen voorbij komen als Craig David, Phone, BADBADNOTGOOD en Little Dragon. Een welee aan stijlen en daarmee zo op voorhand al aan te merken als een afwisselende plaat. Wat zegt de praktijk?

Een intro is er niet echt, we gaan meteen los met de energie dancetrack Track Uno. We weten in ieder geval dat het een begin is. Daarna horen we het eveneens energieke en eveneens dancy Bus Ride. Echt interessant wordt het met Craig David als gastartiest. Hij zingt de vocalen bij het fijne Got it Good. De stem van David blijf je ook herkennen uit duizenden.
Een eveneens lekkere productie horen we op het hiphop-georiënteerde Together. Dan doet helaas de kwadere rap op Drive Me Crazy mij wat minder. Vic Mensa overtuigd mij niet als gastoptreden.
Gelukkig stuitert Weight Off wel lekker door en is er een fijne disco-R&B te horen met Phonte op One Too Many. Samen met de track van Craig David mijn favoriet van deze plaat. Het daarna trouwens ook nog goed door met de swing op Despite the Weather.
Favoriet nummer drie is er met Anderson.Paak. De beste man rapt op het door dikke beats gedreven Glowed Up. Superfijne song ook weer. De breakdance kan je doen op Breakdance Lesson No1. Maar dat zegt de titel dus ook al. Om dan lekker door te swingen met You're the One.
Vivid Dreams pompt er lekker nog wat beats tegen aan en laat ons daarna door dansen op Lite Spots. Genoeg werk voor op de danslvoer op deze plaat. Ook naar het einde toe. We hebben nog twee tracks te gaan. Eerst het meer ontspannen Leave Me Alone en uiteindelijk het dancenummer Bullets.

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 1 november 2016, 23:11 uur [permalink]
Topplaatje dit! Lekkere, zweverige up-tempo muziek dat neigt naar hip-hop. Het doet me erg denken aan Nicolay. Ook leuk om weer wat van Craig David te horen!

avatar van Minneapolis

geplaatst: 21 november 2016, 22:47 uur [permalink]
Gave hoes! One Too Many, Glowed en het instrumentale en relaxte Despite the Weather vind ik lekkere nummers, maar Lite Spots spant de kroon. Lekker eigen sound heeft dat nummer. De clip is ook leuk.