Kiki - Boogybytes Vol.01 (2006)

Finland

22. Kiki - Run with Me
  23. Digital Excitation - Dream Party
  24. Âme - Rej
  25. Infusion - Daylight Hours
Aiaiai, wat is dat nummer van Misc. mooi zeg. Sowieso een geweldig mixalbum, dat de stand van zaken in techhouse/neotrance-land aardig goed weergeeft en ook nog wat klassiekers voorbij laat komen.

Van een aantal nummers worden alleen kort de vocalen gemixt. Zo zijn de olifantgeluiden van Andre Kraml's Safari een klein hoogtepuntje.

4*, misschien later nog een halfje erbij.

avatar van T.O.
Ziet er goed uit, de nummers van Ame en Fairmont zijn ook erg fijn.

Inderdaad, Fairmont is de bom. Ook al van Border Community.

Favoriet van nu is 'When We Will Leave'. Zelden zo'n sexy nummer gehoord.

avatar van T.O.
Robert Hood zie ik, een echte Detroit-veteraan

Ik weet niet waarom, maar ik krijg hier echt *geen* genoeg van. Daarom het laatste halfje er ook maar bij (mijn 9e 5* plaat op dit moment) en een prominente plek in mijn top 10.

avatar van KampF
Mijn 1e draaibeurt vandaag. Ik heb veel bekende nummers voorbij horen komen. Echt goed gemixt zeg! Laat ik met 3,5* beginnen. Mocht de verslaving toeslaan, dan kan het cijfer omhoog

Misschien een leuk artikel om te lezen, van Kindamuzik:

"De mixplaat als barometer van de moderne dance

Mixalbums hebben doorgaans een korte vervaldatum. Meestal ontstijgen ze het snapshot-niveau niet. Het zijn niet meer dan vergankelijke momentopnames, die even makkelijk als een wazige foto op een digitale camera uit het geheugen worden gewist. Een goede mix-cd, die vooruit kijkt, een nieuw ijkpunt neerzet of een genre definieert, is dan ook een zeldzaam fenomeen. Toch is er deze maand weer een, met Kiki’s Boogy Bytes."

Lees verder...

avatar van Yak
Yak
Goede en zeer rake tekst! Eén van de beste mixplaten die ik in lange tijd voorbij heb horen komen, echt allemachtig verslavend. 4,5*

avatar van luc011190
Don't close your eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyes

Kan m nergens vinden

avatar van Ollie
Ben zeer benieuwd namelijk!

avatar van Leonard91
Wat een plaat!

Ik denk wel de beste mix die ik ken..bijna alleen maar sterke tracks samengesmolten tot één prachtig geheel.
Sampeltjes die gedurende een lagere tijd terug blijven komen, geweldige vocals, mooie opbouw en goed gemixt, wat wil je nog meer! Ook wordt de mix er na een paar luistebeurten niet slechter op..integendeel, zelfs beter, prachtig!

Mijn eerste rating op MuMe is dan ook terecht meteen een 5*!

avatar van Jesusfreen
Gehoord en zeer goed gevonden,dankzij MuMe en iemand's Top 10 hier.

avatar van gemaster
Erg mooie mixplaat. Toch vind ik het af en toe net ietsjes te soft. Het mag wat mij betreft allemaal wel een stukje harder. Toppertje vind ik Stoppage Time van Guy Gerber. Heerlijk energieke track is dat.

avatar van Ollie
Kiki is toch ook Dieter Smidt met het geweldige nummer: Morse Code From The Cold War?

Ja.

Moet zeggen dat ik nog nooit van het nummer gehoord had. Toch maar 's opzoeken.

avatar van Gyzzz
Wat ik hier vooral sterk vind is dat de vocalen die danstracks doorgaans een beetje verpesten hier telkens precies op tijd worden opgevolgd door een compromisloze beat (kan ook goed te maken hebben met de platenkeuze, ik hoor dit zelf vooral als een groot geheel). Op die manier krijgen de vocalen bijna allemaal echt meerwaarde, door goed met de rest in contrast te staan. Bovendien loopt het hele album echt als een trein.

avatar van Gyzzz
Ik promoveer hem ook maar eens naar 5*. Het verloop van dit album is zo geweldig, werkelijk elk nummer wordt versterkt door de plaatsing binnen het album. Het voelt allemaal zo natuurlijk aan

avatar van kinjutsu
gemaster schreef:

Meer dan absoluut mee eens, zo geweldig, hoogtepunt van het album. Gaat lekker lang door ook.

Haha trouwens even over die covers van de boogy byte series. Kiki is de enige die me met zijn cover aan het lachen maakt. De rest is te gemaakt, jammer.

avatar van Booyo
Waar kan ik dit album krijgen?? Ik ken wel de losse nummers en die zijn waanzinnig! Moet deze mixtape hebben!

Is vast wel online te bestellen. Ik heb hem destijds offline gekocht, maar weet eigenlijk niet meer waar.

avatar van Dridge
Even off-topic als het mag maar weet iemand vergelijkbaar materiaal want dit is een waanzinnig lekkere mix.

avatar van luc011190
Agoria - At the Controls
en die van de Wighnomy Brothers met die moeilijke titel
en Kreucht & Fleucht van Eulberg ook wel een beetje

avatar van 2kings
Nieuw album van Kiki (Kaiku) komt er aan! En al te beluisteren!

joeri592
hahaha kijk die kop

avatar van Ataloona
Ik heb hier een schijfje liggen met 16 nummers. Zou ik een andere versie hebben dan die hier staat want op Allmusic staat ook dat hij maar 16 nummers heeft

avatar van OldRottenhat
Dat klopt wel dat je 16 nummers hebt! Ik heb het even nagezocht: 25 tracks formulated into 16; that is what Kiki has managed to do. Some tracks have elements of up to 2 others meshed in.

avatar van Ataloona
Oké, wel knap dat hij zo mooi 25 nummers in 16 nummers kan verwerken

avatar van Teunnis
Verhoogd naar vijf sterren. Wat een geniale mix is dit toch

Als favoriet heb ik aangevinkt Gazebo, Stoppage Time en Rej, maar het echte hoogtepunt zijn de oerwoudgeluiden in het eerste deel.

avatar van Teunnis
Wie herkent het dierengeluid op Andre Kraml - Safari? Ik dacht zelf aan een okapi, maar die maken blijkbaar niet voor de mensen hoorbaar geluid.