David Hasselhoff - Looking for Freedom (1989)

Label: BMG

1. Is Everybody Happy (4:28)

met Mark St. John

2. Lonely Is the Night (3:20)
  3. Je T'aime Means I Love You (4:12)
  4. Sheltered Heart (4:44)
  5. Te Quiero (4:01)
  6. Yesterday's Love (4:17)
  7. Looking for Freedom (3:55)
  8. Flying on the Wings of Tenderness (3:44)
  9. Lady (3:48)
  10. Song of the Night (3:58)
  11. Avignon (3:47)
  12. After Manana Mi Ciello (3:20)
  13. Amore Amore (Elisabeth) (3:31)
avatar van RogerV
0,5
Een klassieker in waardeloosheid

avatar van Discoverme
Ik vind zijn latere werk eerlijk gezegd toch beter.....NOT!!!! Meneer Hasselhof...doe maar gewoon helemaal niets meer, aub!!

tondeman
HEY!! Don't Hassle the Hoff!

Mojo Pin
Heeft hoe dan ook een speciaal plekje in de popmuziek.

tondeman
En in Baywatch.

Mojo Pin
En in Knight Rider.

fastpulseboy

heel mooi om te zien, deze kende ik niet...
maar het viel me nog mee eigenlijk...niet veel erger dan een Mika ofzo.

avatar van HiLL
Absolute kraker deze plaat. David H neigt hier richting postrock te gaan, terwijl hij zijn emo-poprock fans niet in de steek laat, tovert hij dingen uit zijn hoed waar menig artiest hedendaags een puntje aan kan zuigen. Het ietwat donkere sfeertje op deze plaat (zie ook de hoes!) geeft net dat mysterieuze mee, wat bij de voorganger van deze plaat zo ontbrak. Niets dan lof!

Dank voor de tip nog fastpulseboy! Echt!

fredpit
Zijn wij niet allemaal zoekende naar vrijheid...

Dat Centrale thema "Looking for Freedom" is hier perfect, ja zelfs tot in de puntjes, uitgewerkt door voormalig superster David Hasselhof. Geweldig hoe hij de vrijheid neemt om te zingen hoe en wat hij zelf wil. Zich totaal niets aantrekkende van wat voor smaak en pijngrenzen van de luisteraar dan ook. Treffend zoals op de hoesfoto die hang naar vrijheid uitgebeeld is...die blik op oneindig en dat borsthaar dat dmv het open bloesje ook de vrijheid gegund wordt.

Hartverscheurend is het duet met voormalig filmmaatje Kid op Yesterday's Love. Maar niets en niemand houd David tegen in zijn zoektocht naar Freedom, zelfs Kid niet..
Het vermeende lage IQ van deze zanger wordt teniet gedaan door teksten als Je T'aime Means I Love You en vooral After Manana Mi Ciello waarbij de gemiddelde luisteraar geen idee heeft waar David het over heeft.
Gelukkig wordt het sociale aspect door deze naar vrijheid hunkerende hunk niet uit het oog verloren. Met het maximaal minimalistische Is Everybody Happy Laat hij zien wel degelijk rekening te houden met de eventuele luisteraar die de moeite heeft genomen dit plaatje te beluisteren. Wijs van hem dat hij die cruciale vraag in het eerste liedje reeds stelt...

Ik gun David zijn vrijheid en ik heb sterk de neiging hem in zijn zoektocht te willen ondersteunen. Daarmee tevens mezelf te 'bevrijden'...als het ware.

*doet raam open en gooit de cd het raam uit*

fastpulseboy
huh? had jij deze cd?
maar goed, ik zou maar gauw naar buiten gaan en die cd onder je raam vandaan halen en netjes in de vuilnisbak gooien, anders gaan de buren enge dingen van je denken.

fredpit
ja meneer agent...

* ziet buurvrouw blij verrast cd van straat rapen *

avatar van wakingdream
Je taime means i love you, wat een slechte titel

avatar van kaztor
Cruciale sleutelplaat in het lo-fi genre. Te Quiero inspireerde Beck tot het maken van muziek..

avatar van LucM
David Hasselhof kende ik van de serie Knight Rider en scoorde een hitje met "Looking for Freedom". Acteren doet hij blijkbaar beter dan zingen.
In die tijd was het de mode dat filmsterren eens een plaatje opnamen zoals ook Don Johnson van Miami Vice (Heartbeat, Tell it like it is) en eerder Patrick Duffy van Dallas (het tenenkrommende duet met Mireille Mathieu in "Together we're strong").

Empyrium
YouTube - DAVID HASSELHOFF "Everybody happy"

Is Everybody Happy, met ex-kiss gitarist Mark St. John.

avatar van Snakeskin
1,0
Duitse toeristen braken de tent af bij "looking for freedom" in de kroeg waar ik destijds werkte.

avatar van monique
oh my god

0,5
Wansmaak is bij de Nederlanders ook wel degelijk aanwezig. Ik hoef maar radio 3 aan te zetten. Of Claudia de Breij. Of Paul de Leeuw. Desalniettemin een vreselijke plaat. 0,5

avatar van nlkink
Het album met zijn grote hit. Af en toe mag "The Hoff" acte de presence geven in Duitse Oldies shows en in 99% van de gevallen doet hij een karaoke versie van Looking For Freedom. Er zijn redelijk wat filmpjes op Youtube te vinden. De man is onwaarschijnlijk populair in Duitsland en in Luxemburg. Dat laatste heb ik persoonlijk kunnen vaststellen. Hij is in elk geval van de straat.

buizen
Vijf mensen die vooral stemmen met 0,5 en 1,0 waardering, en dan nog een uitschieter van 2,5, maar geen recensie/toelichting op hun stem geven. Geen enkel begrip voor mensen die wel van deze muziek kunnen genieten. Vraag me zelfs af of het album wel (volledig) geluisterd is alvorens het met 0,5 te waarderen. Je mag alleen stemmen als je het album kent, alle songs.
Ik zal 'ns wat Beatles- en L. Cohen -albums opzoeken, om af te branden met 0,5 * Gewoon omdat het kan.

avatar van Korreltje Zout
"Vijf mensen die vooral stemmen met 0,5 en 1,0 waardering, en dan nog een uitschieter van 2,5, maar geen recensie/toelichting op hun stem geven."

Je moet nog overtuigd worden dat dit een draak van een plaat is? Wat wil je precies weten? Vind je dat mensen alleen op dit album mogen stemmen als ze hun stem toelichten? Of geldt dat alleen voor de lage stemmen?

"Geen enkel begrip voor mensen die wel van deze muziek kunnen genieten."

Moeten mensen die laag stemmen rekening houden met de tere zieltjes van mensen die het album wel kunnen waarderen?

Mijn mening: dit is geen serieuze poging tot het maken van muziek. Het is een commercieel gedrocht gebaseerd op de naamsbekendheid van een talentarme acteur. Een dingetje uit de jaren '80: acteurs die in een overmoedige bui denken dat ze kunnen zingen, dan wel geld kunnen verdienen met een wanproduct. Patrick Swayze, Don Johnson en die andere gast van Miami Vice probeerden het al eerder en faalden ook. De zang is abominabel en niet om aan te horen. Er is domweg niets positiefs te melden over dit album. Dat deze muziek het goed deed in Duitsland zegt genoeg: wansmaak.

Ik zou het 0.5 ster geven, ware het niet dat ik het niet volhoud dit album uit te zitten. Ga ik ook niet proberen. Het is erger dan Coldplay.

avatar van liefkleinhertje
Met een kratje bier achter je kiezen geeft deze CD pas zijn werkelijke geheimen vrij

avatar van davevr
liefkleinhertje schreef:

Maak er 2 van en ik ga ook loss op de Hoff

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Die broek, hij was zijn tijd ver vooruit ?
Gaat nu een metalplaat uitbrengen. Voor de liefhebbers.