18 Summers - Virgin Mary (2002)

Duitsland
Label: E-Wave

1. Turn Off the Radio (4:02)
  2. Virgin Mary (3:31)
  3. Here and Everywhere (6:29)
  4. Girl of 18 Summers (4:19)
  5. Sensation White (3:56)
  6. Heavenly Creatures (3:34)
  7. Dr. Leylend (4:42)
  8. Golden Days (3:17)
  9. She's Running (3:06)
  10. Some Words in a Diary (4:24)
  11. Sibyl Vane (4:31)
Vroeger bekend en berucht onder de naam Silke Bischoff (darkwave-groep, en voor mij één van de beste bands ooit). Dit is veel lichter verteerbaar maar daarom niet minder goed. Er blijft dat typisch randje aan zitten. Hoogtepunten met de dansbare 'singles' Girl of 18 Summers en Virgin Mary... maar ook de afsluiter is een pareltje.

avatar van freddze
Ik heb ooit eens Sensation White ergens opgepikt en ik vond dat direct een schitterend nummer, een perfecte combinatie van goth, ebm en synth-pop en ligt heel lekker in het gehoor.

Ik ben dan ook snel op zoek gegaan naar de cd waar dat nummer op stond, en dat bleek dus deze Virgin Mary te zijn.

Grote fout! Tot nu toe de op één na teleurstellendste aankopen die ooit gedaan heb.
Op één na, want ik heb ik ooit eens 75€ (toen nog in Belgische franken) neergeteld voor de Damage Done EP van de Sisters

Maar deze plaat doet het dus ook niet voor mij. Ik heb 'm intussen al een keer of 5 beluisterd, dus denk niet dat dit nog gaat veranderen.

Enkel het openingsnummer Turn off the Radio komt nog enigszins in de buurt van het betoverende Sensation White, maar al de rest is me zo van een veel lager niveau, zelfs het Girl of 18 Summers wat doorgaans het meest geliefde nummer van deze plaat is, vind ik maar slappe kost.

De zang en de m.i. oninspiratieloze teksten werken me danig op de zenuwen!

Toch nog 2* ~ dankzij tracks 1 en vooral 5

avatar van Crush
Ik vind het een goed album, maar mis toch iets.... dat er wel was toen de band nog in de originele samenstelling onder de naam Silke Bischoff werkte.