Motörhead - Clean Your Clock (2016)

3,44

Label: UDR

1. Bomber (3:35)
  2. Stay Clean (3:20)
  3. Metropolis (4:10)
  4. When the Sky Comes Looking for You (3:46)
  5. Over the Top (2:53)
  6. Guitar Solo (1:59)
  7. The Chase Is Better Than the Catch (5:08)
  8. Lost Woman Blues (4:43)
  9. Rock It (3:09)
  10. Orgasmatron (5:39)
  11. Doctor Rock (8:57)
  12. Just 'Cos You Got the Power (5:57)
  13. No Class (3:13)
  14. Ace of Spades (3:50)
  15. Whorehouse Blues (4:36)
  16. Overkill (8:59)
9 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Metalhead99
geplaatst: 10 april 2016, 23:16 uur [permalink]
Ik weet nog steeds niet of ik dit nu als een mooie ode aan of pure geldsnokkerij moet zien.
Ik heb pro-shot beelden van 2015 gezien waarop de lijkbleke Lemmy toch nog enigszins krachtig en overtuigend overkomt.
Stiekem dus toch wel nieuwsgierig naar deze 'zwanenzang' (gepusht door het label wellicht ?)'.

avatar van Jelle78

geplaatst: 6 mei 2016, 15:44 uur [permalink]
Ik heb zojuist een tweetal video's van deze plaat gezien en ik kan maar 1 ding zeggen: tragisch. Lemmy zag er slecht uit en het leek hem al moeite te kosten om recht op te blijven staan, laat staan te zingen en bas te spelen.
Nee, deze plaat zal ik zeker niet aanschaffen. Ik houd het graag bij No Sleep 'Till Hammersmith als het op live platen van Motörhead aankomt.

buizen
geplaatst: 6 mei 2016, 20:24 uur [permalink]
Op 17 nov. vorig jaar speelde Motorhead hun eerste gig van de European leg van de 40th anniversary tour. Eigenlijk zou dat een dag eerder in Parijs zijn maar ja dat was in Bataclan... gecancelled toen. Dus Dusseldorf was dan de aftrap.
Amper 5 weken later overleed Lemmy, het was een van z'n laatste concerten. En ja, hij zag er toen al beangstigend slecht uit.
Dit was de setlist toen.
Wat valt op? Exact dezelfde setlist als deze release.
Zijn er DVD-beelden bij dan? Daar in Dusseldorf werden toen ook met professionele camera's opnamen gemaakt.

Jelle78 schreef:
Ik heb zojuist een tweetal video's van deze plaat gezien en...
..Ik vraag me ernstig af of dit iets is wat je wilt uitbrengen en vooral ook wie en wat hierachter zit (geld vangen...???). Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de vrienden/ familie van Lemmy willen dat deze beelden van hem officieel worden uitgebracht (als ik zijn vriend was geweest had ik het zeker niet gewild). Hoewel het geluid nog meer dan prima is (met dank aan Phil Cambell en Mickey Dee), is het beeld van Lemmy nauwelijks om aan te zien. Een stervende man en terugkijkend weten we dat dit ook echt zo was. En dat maakt het nog tragischer.

Maar ik heb ook moeite met een release als dit.
En ik was in Düsseldorf en zag een terminale man (dacht echt: "die haalt waarschijnlijk het volgend jaar niet", hij prevelde en trilde en lijkwit en dan al dat vroegere gebruik). Heb dat destijds nooit zo benoemd (Goden verzoeken) maar zeker wel gezien.
R.I.P. Lemmy

avatar van Jelle78

geplaatst: 6 mei 2016, 21:28 uur [permalink]
buizen schreef:

Maar ja, deze beelden zijn destijds gemaakt blijkbaar met willens en wetens van Lemmy. Hij leefde toen nog. Hij op het podium en duurbetaalde profess. camera's in de zaal. Hij heeft niet gezegd: "Ik wil nooit dat dit evt. later uitgezonden wordt, ik zie er zo slecht uit".........
R.I.P. Lemmy

Daar heb je wel een punt. Als Lemmy nog had geleefd was dit ook uitgebracht. Mijn punt van geld vangen vervalt dus.
Neemt niet weg dat ik me blijf afvragen wie er zit te wachten op beelden van een terminale Lemmy, terwijl er ook dvd's zijn waarop hij nog vitaal was. Ik hoef het in elk geval niet te zien.
Wat wel bizar is dat hij slechts enkele maanden voor dit concert nog wel in staat was om de meer dan prima Motörhead-plaat Bad Magic mede te schrijven en op te nemen. Ik zet dus die plaat met enige regelmaat op om Lemmy te herdenken.

buizen
geplaatst: 6 mei 2016, 21:56 uur [permalink]
Bad Magic mag ik ook graag opzetten, Jelle78. Puik album hoor. Maar er zijn ook wel interviews bekend waarin Lemmy over de opnamen van die plaat zei dat het het hem fysiek zwaar viel. Alleen dat hoor je op dat album er niet aan af. Ja, de zang soms.
Maar deze DVD als die erbij zit.. Lemmy is kwa gezondheid niet fijn om aan te zien maar het heeft ook wel bijzondere beelden: namelijk hoe hij naar zijn bandmates Mikkey en Phil kijkt, en geniet. Alsof ie beseft dat het (een van) de laatste keer is. Kijk daar maar eens naar. En hoeveel Phil op zich neemt van de stage-act. Hij doet alles in z'n eentje op dat podium en dans en rent van hot naar her. Want Lemmy kon alleen maar stokstijf stil staan. En Mikkey zit achter die kit.
Was best mooi om te zien.
MOTÖRHEAD FULL CONCERT 17.11.2015 DÜSSELDORF MITSUBISHI ELECTRIC HALLE - YouTube (je hoeft niet te kijken, het geluid is sowieso meestens bagger).
Motorhead was one close family, de road crew en de drie guys on stage.
Knap hoe ze tot het laatst zo'n sound en magic neer konden zetten met z'n drieën en gewoon 7000 man naar de Mitsubishi Electric Halle en andere venues all over the world trokken.

avatar van Fleppie

geplaatst: 14 juni 2016, 23:13 uur [permalink]
Was een gemengd gevoel inderdaad, het zien van een lijkbleke Lemmy met ingevallen wangen en de wetenschap dat het vrijwel zeker het laatste Motörhead concert was dat ik zou bijwonen.

avatar van Metalhead99
geplaatst: 17 juni 2016, 11:32 uur [permalink]
Tjah, het is wat het is.
Hier zijn ook DVD/Blu-ray edities van, maar ik neem voor nu genoegen met de audio. Wat we te horen krijgen is een (voor hun begrippen) langzaam spelende Motörhead. De audio kwaliteit is wel erg goed te noemen. Alles klinkt zuiver en op wat mic probleempjes aan het begin van Bomber na zijn er weinig flaws in hun live sound op te merken. Verder staat het publiek ook mooi in de mix.
De setlist is wat standaard, maar we worden op een aantal wat nieuwere nummers getrakteerd, waarbij ik 'Lost Woman Blues' van Aftershock het beste vind passen bij de sound van de band in dit stadium. Alleen is jammer genoeg Lemmy tijdens dit nummer amper te verstaan. Helaas gebeurd dit hier en daar wel vaker en is er gewoon te merken dat Lemmy geen kracht meer in zijn stem kan krijgen.
Phil Campbell en Mikkey Dee spelen wel weer lekker strak met de man mee en Campbell's solo mag er ook wel zijn. Campbell is überhaupt degene die nog het meeste voor het instrumentele vuur zorgt.
Ik weet niet goed wat ik van dit album moet zeggen en wat ik aan anderen kan aanraden. Echt verschrikkelijk slecht vind ik het nergens en Lemmy houd zich somehow toch nog redelijk staande in dat muzikale geweld. Er zijn echter veel registraties van de band die vele malen beter zijn dan deze.
Dit is dan ook meer iets voor zij die alles gehoord (en/of gezien) willen hebben.
Na het horen van de audio sta ik er in ieder geval niet meteen om te springen om de DVD of Blu-ray van deze show aan te gaan schaffen.

geplaatst: 18 juni 2016, 19:51 uur [permalink]
Ik ben hem nu aan het beluisteren, met de ergste voorspellingen in het gedachte vind ik het qua zang nog best mee vallen. Lemmy klonk eind vorig jaar nog altijd toonvaster dan Ozzy Osbourne de laatste jaren;-)

avatar van B.Robertson
geplaatst: 4 oktober 2016, 21:29 uur [permalink]
Ik ben voor de LP gegaan, gaat me meer om horen dan zien. De LP zit ontiegelijk strak om de buitenhoes verpakt. Eenmaal ontdaan van de verpakking wacht een prachtig uitgevoerd album. Gekleurd vinyl en in de binnenhoes een diorama van Motörhead op het podium. Heb er een tijdje mee gewacht maar ben er wel tevreden over.