Ares - Beter Niet Dood (2016)

Label: Top Notch

1. Beter Niet Dood (3:47)
  2. James Dean (3:42)
  3. Spyder 550 (1:06)
  4. Oases (3:24)
  5. Miramar (4:00)
  6. Je Pompt Mij (3:12)
  7. Cobain (3:37)
  8. Opgroeien (3:49)
avatar van Bernie Sanders
Vind dit persoonlijk zijn beste werk tot nu toe. Muzikaal flink gegroeid, zijn sound is meer volwassen en duister. Aangenaam gebruik van autotune en harde beats. Ben ook bij de Beter Niet Dood Tour geweest, leuke performer, Miramar live is echt fantastisch.

GCITY050
Ares is de beste topnotch rapper op dit moment, en dat zegt meer over topnotch dan over Ares

avatar van mh040
GCITY050 schreef:
Echt? Beter dan mannen als Sticks, Winne en Fresku?

(ik moet erbij zeggen dat ik de muziek van Ares (nog) niet ken)

GCITY050
Ares vindt zichzelf telkens opnieuw uit, waarbij het steeds beter wordt. Deze EP is het voorlopige hoogtepunt. Sticks vind zichzelf uit richting het 3FM publiek, heeft weinig meer met hiphop te maken. Fresku doet al jaren hetzelfde, en leeft Winne nog eigenlijk?

avatar van Sjaakspeare
Muzikaal is dit zeker interessant. Erg meeslepend, duister, doorvoeld. Maar Ares' teksten en dictie zijn niks voor mij. Hij schetst bijna voortdurend. Impressionistische hiphop is dit. Nederlandstalige mompelrap. Veel regels gaan zo goed als nergens over en ik heb geregeld de indruk dat het niet eens de bedoeling is dat je verstaat wat 'ie rapt. Verder vind ik overmatig gebruik van Engels in het Nederlands getuigen van matige taalbeheersing. Kortom: inhoudelijk, tekstueel, is dit me te armoedig. Maar dat is een verschil in prioriteit tussen mij als luisteraar en Ares als artiest. Niet per se een argument voor dat dit een slechte EP is; vocaal -niet verbaal- kan het er juist rijker door worden wanneer je tekst en uitspraak slachtoffert.