letlive. - If I'm the Devil... (2016)

Rock / Punk
Label: Epitaph

1. I've Learned to Love Myself (4:57)
  2. Nü Romantics (3:35)
  3. Good Mourning, America (4:45)
  4. Who You Are Not (4:12)
  5. A Weak Ago (3:11)
  6. Foreign Cab Rides (4:34)
  7. Reluctantly Dead (4:35)
  8. Elephant (2:40)
  9. Another Offensive Song (2:59)
  10. If I'm the Devil... (5:01)
  11. Copper Colored Quiet (4:12)
avatar van Sanderkeuh
Good Mourning, America is alvast een leuk nummer. Veel te lange intro naar mijn mening, maar verder sterke song.
Zang op dit nummer klinkt veel meer zoals Jason live klinkt, ik ergerde me bij The Blackest Beautiful aan de overbodige effecten op de zang. Mix tussen de letlive. sound en moderne pop, een beetje zoals Refused met Freedom deed.
Erg benieuwd naar de rest.

avatar van coldwarkids
Zo benieuwd naar deze!! Good Mourning, America valt me licht tegen.

avatar van coldwarkids
Reluctantly Dead is dus weer helemaal niks. Jammer hoor. Zoetsappig geworden. Kut! Waar de ijzersterke composities nog te horen was op Fake History en The Blackest Beautiful is dat blijkbaar helemaal verdwenen.

avatar van Don Cappuccino
Nee, met de twee vrijgegeven tracks schrijf ik de plaat voortijdig af, ik ga hier geen tijd meer aan besteden. Even leek letlive. de ideale schoonzoon van Refused en Glassjaw te zijn, maar nu wordt het misselijkmakende poppy post-hardcore. De productie is wel beter, maar daar hebben we weinig aan.

avatar van Sanderkeuh
Productie is vooruit gegaan vergeleken met de vorige albums, maar het songmateriaal is minstens evenveel achteruit gegaan. Met 3 kwartier toch een lange zit...
Zal live waarschijnlijk wel de moeite zijn maar op CD doet het me niets. Jammer.