Tom Odell - Wrong Crowd (2016)

3,43

14. Entertainment *
  15. I Thought I Knew What Love Was *
7 BERICHTEN 1 MENING

geplaatst: 27 april 2016, 19:06 uur [permalink]
Magnetised is echt een fantastische single. Sterke tekst ook.
Dacht eerst dat het een nieuwe single van Coldplay was, zijn stem lijkt wel een beetje op Chris Martin.

avatar van coldwarkids

geplaatst: 28 april 2016, 13:40 uur [permalink]
Wat is Magnetised toch een DRAAK van een nummer! Man man wat heeft hij zich diep de afgrond in geduwd.

avatar van MRDammann
geplaatst: 11 mei 2016, 00:29 uur [permalink]
Magnetised vind ik echt 3x keer niks. Wrong Crowd vond ik matig en over Constellations was ik weer erg tevreden. Hopen dat de rest van het album van een aardig niveau is.

Dim
geplaatst: 16 mei 2016, 13:04 uur [permalink]
Ik hoorde net Somehow. Het is een nummer van bijna 7 minuten, maar ik had die tijd beter kunnen besteden. Wat een gezeur. En Constellations is al niet veel beter, maar heeft een net iets mooiere piano en is bovendien wel op tijd afgelopen.

Magnetised is dan écht prettiger om naar te luisteren, ondanks dat het een glad nummer is; hij gebruikt zijn stem daar weer prettiger en er is ten minste weer een ritme!

Wrong Crowd is tot nu toe met afstand de beste.

avatar van blur8
geplaatst: 11 juni 2016, 11:31 uur [permalink]
Popliedjes met een vleug Soul. Jammer dat er geen vernieuwing is te horen. Het lijkt meer op restmateriaal van album 1, dan een verbetering. Beste punt blijft zijn prettige stem. In Sparrow zit een staalkaart van zn kunnen, met een geslaagde songopbouw.

Dit is het 3de pop-album in een week ter beluistering: Peter.Bjorn&John en TemperTrap en TomOdell.
En 3 keer dezelfde beleving: Beetje magere worp.

avatar van MRDammann
geplaatst: 17 juni 2016, 15:57 uur [permalink]
Tom Odell heeft een nieuwe weg ingeslagen en na veel luisteren bevalt het me wel. Magnetised valt uiteindelijk wel mee, maar het gaat nooit mijn favoriete nummer worden. Voor de rest staan er een paar prachtige nummers op. Vooral Silhouette is een prachtig nummer. Knap en gedurfd om echt iets anders te proberen. Zijn mooie stem en zijn emotionele teksten blijven sterk overeind. Mooi vervolg op een sterk album.

avatar van bommel
geplaatst: 19 juli 2016, 18:13 uur [permalink]
Niet zo goed als zijn eerste worp, maar toch weer een prima album.
Er staan weer een paar pareltjes tussen, zoals Somehow, She Don't Belong to Me en I Thought I Knew What Love Was.
En daar denken anderen (zie hierboven) dan weer heel anders over.
Smaken verschillen, heerlijk toch.
Tom, ga zo door, voor mij ga je door naar de volgende ronde