DJ Shadow - The Mountain Will Fall (2016)

Electronic / Hip-Hop
Label: Mass Appeal

1. The Mountain Will Fall (4:36)
  2. Nobody Speak (3:15)

5. The Sideshow (3:28)

met Ernie Fresh

6. Depth Charge (4:53)
  7. Mambo (3:03)
  8. Ashes to Oceans (6:16)

met Matthew Halsall

9. Pitter Patter (3:24)

met G Jones en Bleep Bloop

10. California (4:29)
  11. Ghost Town (3:51)
  12. Suicide Pact (4:36)
  13. Swerve * (3:12)
avatar van Bruno_6
Eentje om in het oog/oor te houden!

avatar van frans swa
dat is snel toegevoegd!

Ponty Mython
Ik ben benieuwd; na The Private Press heeft DJ Shadow mij nauwelijk meer weten te boeien.

avatar van waxs
Die eerste track klinkt absoluut niet als een Shadow track. Het authentieke geluid van Shadow is eind jaren '90 verloren gegaan en vervangen door het papegaaien van trends. DJ Shadow waait een beetje met alle winden mee maar weet niet zijn handtekening achter te laten op zijn werk, persoonlijk vind ik het allemaal zeer bedroevend want deze man is een genie op het gebied van zeldzame breaks en samples. What a waste of talent. Ik ben overigens wel benieuwd naar de feature van Run the Jewels.

avatar van Snoeperd
Nobody Speak

Die is inmiddels al te luisteren en vind hem toch erg lekker.

Ponty Mython
Klinkt al een stuk beter dan het titelnummer, al hoeven die boze rappers van mij niet zo.

avatar van coldwarkids
Nobody Speak is een bazentrack!

avatar van legian
Dj Shadow heb ik vroeger wel eens beluisterd en heb de eerste twee albums ook becijferd hier. Maar verder nooit echt interesse voor getoond, tot ik de hoes zag en Nobody Speak hoorde. Klinkt leuk en ga deze maar eens in de gaten houden.

avatar van -SprayIt-
Bergschrund met Frahm is nu ook te beluisteren.

avatar van waxs
Ok, nieuwe single klinkt goed, wellicht dat ik mijn woorden terug moet nemen...

avatar van E-Clect-Eddy
Prima album, vooral de eerste helft

avatar van robert1963
Prijsnummer is voor mij Ashes To Oceans met een melancholische Miles Davis achtige trompet.

avatar van Ernie
Niet slecht DJ Shadow, helemaal niet zelfs.

Een rustig album zelfs in mijn oren.
Uiteraard staan er een paar meer up-temposongs op maar sommige stukken zijn
heerlijke loungy trip-hopbeats. De gastartiesten leveren ook een mooie bijdrage en storen nergens.

Het is een youtuberip waar ik naar luister maar deze zou ik wel origineel durven aanschaffen.

Typerend ook bij de youtubecomments dat er weer constant vergeleken word met Entroducing
Een monument van een album maar ik ben blij dat DJ Shadow gewoon zijn eigen ding is blijven doen
en niet blijft teren op het zelfde geluid, zie ook het onderschatte 'The Private Press'

3,5* voor nu

avatar van Ernie
Flame your crew quicker than Trump fucks his youngest

EL-P = Held

avatar van Frenz
Ze komen wel aardig hard ja, iemand anders de associatie met Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes?

behoorlijk eind uit de buurt van Entroducing, datdanweerwel

Dim
Eén geweldig nummer (Depth Charge), maar daarvoor en daarna is het meestentijds gerommel in de marge, met af en toe een gaaf baslijntje maar niet meer dan dat, en soms mondt het uit in herrie (California).

avatar van Noere
Nauwelijks doorheen te komen deze brei aan lelijke (trap)beats en dito samples.
zo gecontroleerd en vol gevoel als ie ooit in de 90's klonk, zo rommelig en futloos klinkt dit.

avatar van Michiel Cohen
Erg fraai. Met name de eerste track.

avatar van Shelter
Lekker album wel, ik vind het nummer met Run The Jewels lekker pompen. Titelnummer is een lekkere opener. Nummer 3 is wat meer experimental.
Eens dat de eerste helft beter is dan de tweede maar in totaal meer dan prima album. Nummer 5, the sideshow, vind ik ook het benoemen waard. Depth Charge had zo op een van de eerste UNKLE albums gekund.

avatar van T.O.
Die clip van Nobody Speak

Bomvol geweldige tracks. Three Ralph's, California, the mountain will fall.... Als ik dan toch een top drie moet noemen,... Oh en bergschrund en nobody speak en mamboooo, maar ook depth charge en ghost town horen er in. Aan de comments te lezen zijn er niet velen mee in wat hij doet en hangt men vast in wat hij deed. Laat het los, dit album is Genieten.