Jorn - Heavy Rock Radio (2016)

Noorwegen
Rock / Metal
Label: Frontiers

1. I Knew There's Something Going On (4:55)
  2. Running Up That Hill (5:04)
  3. Rev on the Red Line (3:56)
  4. You're the Voice (5:02)
  5. Live to Win (3:53)
  6. Don't Stop Believin' (4:41)
  7. Killer Queen (3:27)
  8. Hotel California (6:31)
  9. Rainbow in the Dark (5:00)
  10. The Final Frontier (5:52)
  11. Stormbringer (3:56)
  12. Die Young (5:12)
avatar van Metalhead99
Een coveralbum, maar de Noor heeft door zijn songkeuze nog wel mijn interesse weten te wekken.

avatar van Rudi S
Hij kijkt weer behoorlijk gemeen, krachtige versie zijn het gewordenzo op het eerste gehoor.

Jorn "Heavy Rock Radio" Album Trailer (Official) - YouTube

avatar van The_CrY
Jorn vind ik solo vaak beter als hij gaat coveren dan als hij eigen werk gaat opnemen, dus hier ben ik erg benieuwd naar.

avatar van Karma_To_Burn
Misschien een beetje inspiratieloos, maar dat mag de pret niet drukken! Jorn is een meester in covers. Beetje jammer wel dat het tot zover niet op vinyl uit komt, er staat zelfs een LP op de cover en dan vervolgens alleen als een CD uitgeven!

Trouwens wel een beetje raar dat hij Stormbringer weer covert, een nieuwe versie of gewoon even makkelijk de vorige versie erbij zetten?

avatar van Metalhead99
Karma_To_Burn schreef:

Dit is de versie die op dit album verschijnt.

avatar van The_CrY
Die clips zijn wel echt hilarisch trouwens.

Wereld zanger en...zeer herkenbaar!

Metalhead99 schreef:
Dit is de versie die op dit album verschijnt.

Inmiddels inderdaad gehoord! De zang is iets anders maar de muziek klinkt mij ver het zelfde?
Vind het een beetje vreemd, zo veel goede Purple nummers om uit te kiezen! The Gypsy had een mooiere aanvulling geweest op dit album(Om in de Coverdale-Hughes periode te blijven) Of een Mistreated natuurlijk!

avatar van Karma_To_Burn
Gemengde gevoelens, dit album bevat hele lekkere covers in een speciaal Jorn sausje maar tegelijkertijd ook wel een paar missers helaas.
I Knew There's Something Going On & Running Up That Hill zijn in ieder geval zonder enige twijfel fijne openers van het album, een cover maar dan geheel in de herkenbare Jorn style en nummers die je niet snel verwacht van hem. Erg leuk! Lijkt mij ook gaaf om live te mogen horen trouwens.

Rev on the Red Line is helaas wat minder, kan ook het nummer op zich zijn wat mij weinig doet maar op de 1 of andere manier sluit deze niet lekker aan bij de eerste 2 nummers.
You're the Voice is geen speciale cover maar welkom op dit album en ook Live to Win klinkt lekker en heeft uitstekende bekende lyrics voor Jorn. (Ook al is het een cover) Don't Stop Believin' is een aardige toevoeging en ligt lekker in het gehoor.

Killer Queen klinkt heel erg als het origineel, wat dat betreft een goede cover maar wat mij persoonlijk betreft had er nog wat meer pit in gemogen.
Hotel California klinkt wel weer erg fijn, het bekende en grijsgedraaide nummer waar hij een leuke eigen draai aan geeft.

Jorn heeft in het verleden laten blijken erg goed te zijn in covers van Dio, hij heeft zelfs een album die genaamd is naar the god of metal. Toch valt Rainbow in the Dark mij tegen, het leeft niet zo als het origineel en het klinkt redelijk saai en pas op het einde zet Jorn zijn strot wat meer open.

The Final Frontier klinkt gelukkig beter en Stormbringer is een heerlijke cover maar wel een cover die hij jaren geleden al gedaan heeft en daarom een vreemde keuze. Het nummer is gewoon het zelfde alleen in de studio zijn er wat kleine dingen veranderd. Jorn zei in een interview dat hij er nog veel meer nummers op had willen zetten, waarom dan in hemelsnaam weer het zelfde nummer?

Het album sluit heerlijk af met Die Young en hier laat Jorn weer horen waarom hij de aangewezen man is om een Dio (Sabbath) nummer te mogen coveren!

3,5 sterren lijken mij op hun plaats.