Skepta - Konnichiwa (2016)

Label: Boy Better Know

1. Konnichiwa (3:16)
  2. Lyrics (2:36)

met Novelist

3. Corn on the Curb (5:01)

met Wiley

4. Crime Riddim (4:36)
  5. It Ain't Safe (3:43)

met Young Lord

6. Ladies Hit Squad (4:39)

met A$AP Nast en D Double E

11. Detox (2:47)

met BBK

12. Text Me Back (4:24)
avatar van lowieke
Tof dat Grime een comeback beleefd.. Benieuwd naar deze plaat.

avatar van Delars
Hard!

avatar van waxs
Wat lowieke zegt. Ik heb sinds de hoogtijdagen van Dizzee Rascal niet meer zo genoten van een grime plaat.

avatar van Oepsje
Het is inderdaad genieten met deze plaat!

avatar van Jessensei
Wow zeg, grime heeft me nog nooit never niet aangesproken, maar dit komt echt binnen. Fijne feature van Pharrell ook. Wat een kameleon is die vent toch, maar stiekem vind ik hem toch het best in dit soort werk.

avatar van FunkyMonk
Wat een retestrak album is dit... Grime op z'n hoogste niveau.

avatar van Mark17
Ten koste van David Bowie, Michael Kiwanuka en Radiohead de Mercury Prize gewonnen.
Zal het met frisse tegenzin maar eens gaan luisteren...

avatar van JVT
JVT
Ik had het ook gehoord, ik ga ook maar eens luisteren dus.
Reviews van dit album zijn wel heel top trouwens. Dus ik ben echt wel benieuwd

avatar van Raul
tof album en Skepta is een stuk beter te verstaan dan Dizzie met z'n vette accent (ook al heb ik wel een zwak voor Dizzie)

avatar van thgryda
Mark17 schreef:
Zal het met frisse tegenzin maar eens gaan luisteren...

Waarom begin je met tegenzin aan iets? Die andere artiesten hebben die prijs ook niet zo nodig om hun album in de spotlights te plaatsen. Ik ben alvast erg benieuwd en ga het album deze week eens gedegen uitchecken. Ik ben nooit een echte liefhebber geweest van grime maar Kano vond ik destijds wel aangenaam dus misschien ligt dit me wel!

avatar van Shelter
vet album, op zich geen super fan van Grime maar dit vind ik wel nice.

avatar van Bartjeking
Ik ben niet zo thuis in het genre, daarom pik ik elk jaar de krenten uit de pap. Dit is een van die krenten en eigenlijk mijn kennismaking met 'grime'. Lekker, luistert weg als een sneltrein. Dus snel weer opnieuw instappen.

avatar van frolunda
Van Dizzee Rascal was ik nooit zo kapot,vermoeiende muziek en irritante stem,maar dit is wel goed.
Skepta is een veel betere rapper,de nummers hebben fijne beats en zitten voortreffelijk in elkaar.
Geen album wat ik dagelijks zal draaien maar in zijn genre (waar ik niet echt in thuis ben) ongetwijfeld een topper.
Een dikke 3,5 sterren.