Arthur - Koning Arthur (1993)

Belgiƫ

10. Teddybeer (3:18)
  11. Ongeluk (2:12)
  12. Les in Taal (2:02)
  13. In de Hoek (2:47)
  14. Jatten en Talloren (4:08)
  15. Alleen met Mamma (1:50)
  16. Casimiro Di Crapulino (2:47)
avatar van 2MY
0,5
2MY
Eerst even voor de goede orde: ik kan goeie kindermuziek zeker apprecíëren! Samson, Spring, Alfred J Kwak, Kinderen voor Kinderen, K3, Urbanus,... Allemaal fijne muziekjes voor kleine of iets oudere kinderen, en voor hun doelgroep echte toppers.

Deze Koning Arthur (Arthur is de 'gekke meneer' van Schuifaf, het kinderprogramma dat op VTM tegenover Samson & Gert werd geprogrammeerd) is echter van een heel ander kaliber. Hier is van enig respect totaal geen sprake. De teksten zijn debiel, Arthur's zangkwaliteiten zijn abominabel en heel deze cd is gewoon zwaar beledigend voor elke kleuter.

Arthur zingt graag over kaka (2x), pipi (2x), snot (3 volledige nummers) en soms balanceert hij op de dunne lijn tussen (zeer kinderlijke) humor en racisme.

Het zal allemaal wel bedoeld zijn als 'volwassen man in de leefwereld van een kleuter' maar Arthur slaat de bal helemaal mis. Muzikaal is het lang niet altijd slecht: 'Ongeluk' en 'Casimiro di Crapulino' zouden zonder de stem van Arthur er nog redelijk mee door kunnen. Maar als Arthur dan weer dingen er over heen gooit als 'Casimir deed heel mooi dodo, maar hij deed echter ook heel veel kaka...' tja...

Het halve puntje krijgt Arthur voor de zin 'en ik voelde traantjes in mijn broek... tiens' dat ik toch heel even een beetje grappig vond.