Lauren Aquilina - Ocean (2015)

Label: Island

1. Ocean (4:18)
  2. Low (3:28)
  3. Out of Our Depth (3:58)
  4. Ocean [Isabella 'Machine' Summers Remix] (3:32)
  5. Ocean [Arty Remix] (3:12)
  6. Low [Vaults Remix] (3:38)
avatar van E-Clect-Eddy
Hoeveel mooie gezichtjes met een goed stem zijn er wel in de wereld. Hier nog één die het in de Pop probeert te maken. Moeilijk, want er zijn er miljoenen zo als zijzelf.

Deze EP al eens opgezet maar nooit meer daarna. Just a face in the crowd - ships in the night etc.
Pop is natuurlijk heel breed en kan veel mensen bereiken, ja kan, alles kan. Aardige nummers alleen doen dat niet, je moet meer hebben, uitblinken in iets. Opvallen. Leuke hoezen bij de EP's leuke foto's maar ja die trekken maar een moment de aandacht en dan is die weg. Dan moet je indruk hebben gemaakt, met je muziek. Dat doet ze iets te weinig. Het is goed maar er is ook veel goed bij andere zangeressen. Hier zijn het de remixen die de nummers er boven uit tillen en nu, deze keer, hooken.

De herkansing komt nu het nieuwe album uit is gekomen op vrijdag en ik verwondert was dat ik deze zangeres al eens had gehoord, via deze EP. Dat album kan nu nog niet echt indruk maken op een nummer na die ook op deze EP staat. Ocean dat doet denken aan M83 en wel het album Saturday = Youth en dat album en M83 vind ik geweldig. Geluidsprocessoren op de vocalen op diverse nummers is niet altijd fijn maar wel de combinatie met een vocoder in Low denk aan O Superman van Laurie Anderson. Ik ga deze EP meteen 4* geven. Er broeit hier het één en ander en dat laat zich niet meteen in 1 luisterbeurt vangen maar genoeg redenen (deze keer) op het nog eens te luisteren.

Er komt veel elektronisch spul om de hoek kijken en Pop an sich dekt de lading niet. Neigingen naar Synthpop hier en daar en ook een remix voor de dansvloer a la Sophie Ellis-Bextor.