R.E.M. - And I Feel Fine... (2006)

Alternatieve titel: The Best of the I.R.S. Years 1982-1987

Label: Capitol

1. Begin the Begin (3:29)
  2. Radio Free Europe (4:06)
  3. Pretty Persuasion (3:51)
  4. Talk About the Passion (3:22)
  5. (Don't Go Back to) Rockville (4:33)
  6. Sitting Still (3:18)
  7. Gardening at Night (3:29)
  8. 7 Chinese Bros. (4:15)
  9. So. Central Rain (I'm Sorry) (3:15)
  10. Driver 8 (3:23)
  11. Can't Get There from Here (3:39)
  12. Finest Worksong (3:48)
  13. Feeling Gravitys Pull (4:51)
  14. I Believe (3:49)
  15. Life and How to Live It (4:08)
  16. Cuyahoga (4:21)
  17. The One I Love (3:17)
  18. Welcome to the Occupation (2:47)
  19. Fall on Me (2:51)
  20. Perfect Circle (3:29)
  21. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine) (4:05)
  22. Pilgrimage * (4:30)
  23. These Days * (3:25)
  24. Gardening at Night [Slower Electric Demo] * (4:44)
  25. Radio Free Europe [Original Hib-Tone Single Version] * (3:48)
  26. Sitting Still [Original Hib-Tone Single Version] * (3:16)
  27. Life and How to Live It [Live] * (6:36)
  28. Ages of You [Live] * (3:48)
  29. We Walk [Live] * (3:17)
  30. 1,000,000 [Live] * (3:25)
  31. Finest Worksong [Other Mix] * (3:47)
  32. Hyena [Demo] * (2:50)
  33. Theme from Two Steps Onward [Demo] * (4:37)
  34. Superman * (2:53)
  35. All the Right Friends (Outtake) * (3:53)
  36. Mystery to Me [Demo] * (2:01)
  37. Just a Touch [Live In-Studio] * (2:38)
  38. Bad Day (Outtake) * (3:03)
  39. King of Birds * (4:09)
  40. Swan Swan H [Live Acoustic] * (2:43)
  41. Disturbance at the Heron House * (3:32)
  42. Time After Time (Annelise) * (3:31)
totale tijdsduur: 1:18:06 (2:34:32)
black/bird
Is het nog hip?

EVANSHEWSON
Voor mij moet het absoluut niet hip zijn, op mijn leeftijd ga je niet de nieuwste hypes opzoeken, maar ben je wel nog op zoek naar blijvende kwaliteitsmuziek. Dit plaatje staat er boordevol van.

avatar van thetinderstick
Deze best of van de IRS jaren is de meest complete in zijn soort, en ik vind em ook beter dan In Time (de best of van de Warner Brothers jaren). Completer, en ook de tweede cd is veel interessanter dan die van In Time. Perfecte introductie voor de mensen die het oudere werk van REM willen leren kennen. 4,5*

avatar van Rayaccos
SoundWave schreef:
Omdat ik nog niet al het oudere werk van R.E.M. heb uit deze periode vind ik dit een prima verzamelaar vol sprekende songs.

Meer kan ik het niet met je eens zijn! Ook voor mij is dit een ideale kennismaker met het oudere R.E.M. werk. Dit is prima materiaal om het voorjaar mee door te komen!

avatar van LucM
Voor mij is deze verzamelaar nu overbodig, maar wel een prima instap voor wie met het vroegere werk van R.E.M. wil kennismaken, temeer omdat alle songs hierop gewoon top zijn.

avatar van Arrie
De tweede cd is anders wel interessant hoor, LucM.

avatar van Darkzone
Dit is tenminste nog eens echte en eerlijke pop/rockmuziek. Geen populaire muziek maken voor het geld en het grote publiek, maar gewoon echt mooie en goede liedjes.

avatar van steven
Bijna perfecte verzamelaar van de beginjaren. Mooie instapper ook voor mensen die de vroege periode niet zo goed kennen. Ik heb dat zelf gehad met Eponymous , maar die was veel minder compleet.

Alle albums op IRS zijn goed tot fantastisch, daarna werd het toch iets wisselvalliger ( Green , Out Of Time) .

Disturbance at the Heron House en good advices erbij en dan was het perfect geweest

avatar van Zombywoof
Wat een belachelijk goed album zeg. Ik snap werkelijk waar niet waarom ik niet eerder wat ouder werk van R.E.M. heb aangeschaft...

kuifenco
Topcollectie. Eén van de meest sympathieke bands die ik ken(de). Ook live een feest. Ik mis ze, bij vlagen.