Petter - Some Polyphony (2006)

Zweden
Electronic / Dance
Label: Border Community

1. Some Polyphony (7:58)
  2. Untight (6:27)
  3. Less Exciting (5:35)
Some Polyphony, wat een meesterlijk nummer zeg.

Gisteren weer 's geDJd op een (zelfgeorganiseerd) feestje en dit nummer deed het goed aan het begin van de avond.

avatar van Zwammer
Zeker een geniaal nummer ja. Binnenkort dan maar eens naar Herman's Rock 'n' Rave party gaan, toch in de buurt

Je hebt de posters zien hangen in de stad?

avatar van FunkyMonk
Some Polyphony is écht een vette classic in zn genre. Gaat nooit vervelen.

avatar van Leonard91
Some Polyphony en Untight zijn echt prachtnummers, helaas heb ik minder op met het geruis van Less Exciting. Misschien wel leuk in een set, maar los niet echt een mooi nummer. 4*

avatar van T.O.
Some Polyphony vind ik een geweldige track, erg knap hoe Petter een intrigerende muzikale omlijsting bouwt rondom het simpele, catchy riffje.

Untight is meer een midtempo-track, vrij origineel en best een aangename verrassing.

Less Exciting vind ik, inderdaad, minder opwindend. Met dit nummer begeeft Petter zich in hetzelfde vaarwater als M83 en Ulrich Schnauss, shoegaze-electronic. Dat is helaas niet echt aan mij besteed, zie ook vergelijkbare tracks van Nathan Fake en Ricardo Tobar. Ik hoop niet dat BC zich verder ontwikkelt in deze richting.

lekker Ep'tje is dit idd... Petter binnenkort te bewonderen op Rekorder, 8 maart in de Poema (Utrecht). Meer info kijk: www.rekorder.nl[/url]

avatar van sander.
4.5* voor één de beste technoplaten die ik ken. Zo waanzinnig hoe simpel het melodietje eigenlijk is. Het nummer is toch bijna 8 minuten boeiend door de opbouw. Ik kende het deuntje maar ik wist de naam niet. Gelukkig weet ik nu beter en de andere nummers zijn ook van hoog niveau, daarom mijn hoge waardering voor deze heerlijke plaat.

avatar van HenkMul
Some Polyphony is inderdaad een prettige plaat, die voor een stijve hark zoals ik ben zelfs aardig wat lichamelijke bewegingen op weet te wekken. Wel zijn de laatste twee minuten veels te uitgesponnen om nog lang te kunnen boeien - na verloop van tijd bekroop me het idee 'waarom nou zo'n lang outro, loser, terwijl je de rest zo compact en to-the-point intens maakt!'. Untight pakt gelukkig de draad wat beter op met een aardige melodie, die de tand des tijds (oftewel zes minuten) goed weet te doorstaan. Het slotnummer is daarentegen exact wat de titel aangeeft.

Bijna de perfecte ep. 1&2 beide fanatische nummers.

Dat Less Exciting is inderdaad is less exciting...

Schnee
Lekker plaatje ja! Vandaag vinyl gescoord. Aan de dure kant, maar het is het waard.

avatar van Snoeperd
Ik heb deze van de week op vinyl gescoord, Some Polyphony verdient een speciale plaats in mijn hart omdat het een van de eerste elektronische tracks was die ik waardeerde naar aanleiding van de mix van James Holden. Blijft onvervalst goed na al die jaren. De twee tracks op de B-kant mogen er zeker ook zijn!