Mando Diao - Ode to Ochrasy (2006)

Zweden
Label: EMI

1. Welcome Home, Luc Robitaille (4:33)
  2. Killer Kaczynski (2:31)
  3. Long Before Rock 'N' Roll (2:49)
  4. The Wildfire (If It Was True) (4:25)
  5. You Don't Understand Me (4:09)
  6. Tony Zoulias (Lustful Life) (3:22)
  7. Amsterdam (3:23)
  8. TV & Me (3:46)
  9. Josephine (2:40)
  10. The New Boy (3:22)
  11. Morning Paper Dirt (2:30)
  12. Good Morning, Herr Horst (1:57)
  13. Song for Aberdeen (3:22)
  14. Ochrasy (3:17)
Eigenlijk ken ik alleen het debuut van deze band en dat was een lekker rock-plaatje.
Album 2 is een beetje aan me voorbij gegaan en inmiddels staat album nummer 3 al weer op uitkomen.
Volgens mij is deze band hier in Nederland nooit echt aangeslagen ondanks de nummers die gebruikt werden in commercials.

Ben heel benieuwd. de andere 2 albums behoren tot mijn favorieten. zeer sterk ondergewaardeerde topband!

avatar van likeahurricane
Lekker plaatje weer, na de vorige 2. Helemaal in lijn, niet vernieuwend, maar erg leuk.

Die eerste was erg lekker, met een aantal mindere nummers. Die tweede vond ik niet zo goed, maar deze stemt me weer vrolijk. Mooie hoes ook.

Mando Diao komt in november naar Nederland! Mis het niet!

Heerlijke plaat. Niet heel vernieuwend ten opzichte van de vorige 2. Iets minder schreeuwerig en iets meer catchy. Ze geven 3 concerten in Nederland eind November. Melkweg (Amsterdam), Tivoli (Utrecht) en ergens in Eindhoven Volgens mij wordt dat echt een mooi feestje.

retteketet
en het was een mooi feestje!!!
en het album moet ik nog gaan luisteren, maar ik heb een aantal zeer mooie nummers voorbij horen komen die ik nog niet kende. Ik ben benieuwd...

avatar van Milanovic
Daar sluit ik me bij aan! het was zeker een mooi feestje! de nieuwe nummers kwamen geweldig goed uit de verf live. Vooral de single Long Before Rock 'n Roll en TV&Me vond ik heel erg geslaagd.
Deze plaat zet gewoon voort wat Mando Diao op hun debuut begon: verdomd goeie rock 'n roll maken.
Stampers als Welcome home luc robitaille+Killer Kazynscki worden goed uitgebalanceerd met bijvoorbeeld The Wildfire en The New Boy(Jammer dat ze die niet speelden trouwens)
Twee nummers vind ik minder geslaagd en dat zijn You Don't Understand Me en Ochrasy (hoewel die zangpartij wel heel mooi is) 3,5 sterren! goeie rock 'n roll maar niks meer of minder!
(voor de live show trouwens een 4,0 heel erg geslaagd! )

retteketet schreef:
en het was een mooi feestje!!!

Helemaal mee eens! De sfeer in de Oude Zaal van de Melkweg was denk ik zelfs beter dan in de zaal ernaast waar de SP hun aan zetels stond te vierenIk was vanaf het tweede nummer dat ze speelden (geloof Killer Kaczynski) niet meer te houden. Heb alleen maar staan springen en luidkeels mee staan schreeuwen. Ik vond het rustige intermezzo met Ochrasy en die dwarrel met z'n dwarsfluit ook iets minder, maar kon toen gelukkig wat drankjes naar binnen slaan om vervolgens weer helemaal los te gaan. Hulde aan Mando Diao! Voor mij het beste live-concert dit jaar...

avatar van mr-mucho
heerlijke plaat, heb ze laatst live gezien hier in eindhoven in de effenaar ter promotie van hun nieuwe album. (geweldig concert trouwens) ik moet zeggen dat ook deze plaat me weer erg bevalt. lekkere nummers ertussen zoals: welcome home luc robitaille, ochrasy, good morning herr horst. Eigenlijk zijn ze bijna allemaal super !

avatar van Reint
Mindere nummers vind ik The New Boy en (vooral) You Don't Understand Me. Aan het eind wordt het wat meer folk-achtig. En TV & Me is briljant. En Josephine is fijn.

Mede door de variatie 4,5.

Ik heb deze plaat nou al zo'n 6 maanden als ik me niet vergis, en ik kan u mededelen; hij verveelt nog steeds niet!
Ik denk dat ik 'm elke week wel een keer luister en er staan echt prachtnummers op,
'In her head she sees butterfly's with pistols' uit Josephine is zo'n beetje het vetste stukje ooit
Maar al met al verdient dit album zeker 4,5e ster

Miss worden het er ooit nog wel 5!

Duidelijk het beste album van Mando Diao.
Veel variatie en bijna alle nummers zijn goed.
Aan sommige nummers moet je even wennen.
Maar zoals je aan mijn naam ziet ben ik een grote van van Mando Diao.
Fantastische band. Ze verdienen wel wat meer aandacht. Ze vallen niet veel op maar het is wel zeker een enorm goede band.

5 sterren van mij!

nog een vraagje. Weet iemand wanneer Mando Diao weer naar Nederland komt?

tuktak
goede band, goede albums, en ze worden alleen maar beter, het nieuwe album is naar mijn mening echt hun beste werk tot nu toe. maar dit luistert allemaal ook erg prettig weg allemaal.

avatar van Reint
Heb hem toch wat lager gegeven. Die folk invloeden zijn soms wel erg nep. Vind ik.

avatar van indie-nerd
Ik heb deze cd maar dan met 18 nummers..klopt dit?

avatar van Reint
Dat kan inderdaad kloppen. Waarschijnlijk extra tracks dan.

avatar van Hedser
Wat een heerlijk album is dit toch, zo veel energie in de nummers! En ook de rustige nummers zijn van hoge kwaliteit. Ik ken alleen Bring 'Em In niet, maar voor de rest vind ik dit duidelijk hun beste.

avatar van BoyOnHeavenHill
Wat de lof betreft sluit ik me bij de voorgangers aan, maar niet als het om favoriete nummers gaat, want You don't understand me vind ik één van hun beste nummers ooit. Als de tweede helft van het album even consistent was als de eerste, zou dit voor mij een top-10-aller-tijden-kandidaat zijn. De beste plaat van een waanzinnig energieke band die het begrip "catchy" een geheel nieuwe invulling geeft.