blink-182 - California (2016)

Pop / Punk
Label: BMG

1. Cynical (1:55)
  2. Bored to Death (3:55)
  3. She's Out of Her Mind (2:42)
  4. Los Angeles (3:03)
  5. Sober (2:59)
  6. Built This Pool (0:16)
  7. No Future (3:45)
  8. Home Is Such a Lonely Place (3:21)
  9. Kings of the Weekend (2:56)
  10. Teenage Satellites (3:11)
  11. Left Alone (3:09)
  12. Rabbit Hole (2:35)
  13. San Diego (3:12)
  14. The Only Thing That Matters (1:57)
  15. California (3:10)
  16. Brohemian Rhapsody (0:30)
  17. Parking Lot * (2:46)
  18. Misery * (3:51)
  19. Good Old Days * (3:23)
  20. Don't Mean Anything * (2:46)
  21. Hey I'm Sorry * (3:56)
  22. Last Train Home * (3:21)
  23. Wildfire * (3:02)
  24. 6 / 8 * (3:47)
  25. Long Lost Feeling * (3:04)
  26. Bottom of the Ocean * (3:27)
  27. Can't Get You More Pregnant * (0:34)
  28. Bored to Death [Acoustic] * (3:55)
avatar van coldwarkids
Bored To Death is een goede eerste single van dit album. Zeker vanwege het feit dat Tom DeLonge weg is. Matt Skiba is een prima vervanger. Mark Hoppus heeft ook gewoon een geweldige stem om een album te vullen.

avatar van dennis87
Stiekem gehoopt dat ze weer terug gingen naar hun sound waar ze eind jaren 90 begin 00's groot mee zijn geworden. Wie weet staan hier nog wat snelle punkrock nummers op. De 1e single klinkt weinig punkrock maar is wel een aardig nummer. benieuwd naar de rest. Jeugdhelden !

avatar van Sanderkeuh
Grote fan van blink-182, maar een album onder de blink-182 naam zonder Tom...? Hoeft voor mij niet.
Bored To Death klinkt niet slecht maar de naam blink-182 past er niet bij. Stiekem toch benieuwd naar de rest.

avatar van JVT
JVT
Bored to Death is alvast een goed nummer, klinkt toch nog steeds heel erg als blink 182, dus zou niet weten waarom de naam er niet bij past? Wel jammer dat Tom weg is natuurlijk!

avatar van Sanderkeuh
Klinkt voor mij niet echt als blink-182 omdat Tom voor een groot deel verantwoordelijk was voor hun sound, zelfs als je rekening houdt met de liedjes waar alleen Mark de zang op zich nam.
Op Bored to Death wisselen Mark en Matt Skiba af maar ze zijn eigenlijk inwisselbaar. Ik mis het contrast tussen de zang van Mark en Tom. Hier heb je 2 zangers en mis je nog het contrast.
Bored to Death had niet misstaan op het +44 album naar mijn mening, maar met die naam verkopen ze natuurlijk minder goed...

Positieve is dat Tom opnieuw contact heeft gehad met Travis en Mark en dat ze toch nog een toekomst samen zien, al zal het wellicht niet voor de eerstkomende paar jaar zijn.
Mark en Travis wilden duidelijk een andere richting uitgaan dan Tom, en ze werken nu zelfs met een co-writer (hun producer en Goldfinger zanger John Feldmann), iets wat Tom nooit zou doen. Hij wilde zelf met Mark en Travis hun sound (her)ontdekken en evolueren.
Een beetje vroeg om conclusies te trekken na 1 nummer te horen van dit album, maar mij lijkt het dat Mark en Travis meer de moderne pop-punk sound à la All Time Low en Fall Out Boy willen verderzetten.

Dikkop
Van waar heb je die informatie Sanderkeuh?
Ik ben geïnteresseerd.

avatar van dennis87

skatepunkers: Mark Hoppus states that the new album contains "super-fast late-Nineties-punk-rock-sounding songs"

Zoals nrs 1,6,14 en 16 ?

avatar van JB7x
Ben wel heel erg benieuwd naar het nieuwe album, zeker omdat de eerste single weer niet slecht is. Maar zoals de anderen mis ik ook die lekkere nonchalante irritante stem van Tom. Misschien ooit....

avatar van Sanderkeuh
Built This Pool staat ondertussen op YouTube. Tja...
Travis die op het einde "Is that really it?" zegt is wat ik ook denk over deze song, je hoort potentieel voor meer maar ze halen het er niet uit. Klinkt wel meer als hoe blink-182 naar mijn mening zou moeten klinken dan Bored To Death.

avatar van coldwarkids
Maar het klinkt wel geforceerd.

Wel Catchy.
Beter dan Bored to Death jammer genoeg.

avatar van lowieke
Bijzonder.... Dat platenlabeltje komt van een Blink 182 cover EP van Fake problems...??

Fake Problems - Viking Wizard Eyes, Wizard Full Of Lies (Vinyl) at Discogs

avatar van Sanderkeuh
"Viking Wizard Eyes, Wizard Full of Lies" was de titel die ze eerst gingen geven aan Enema of the State en Viking Wizard Eyes hebben ze zelf opgericht ten tijde van het selftitled album.
Hebben nog wel van die rare namen opgericht, Poo Poo Butt Inc. onder andere door Tom, zodat zijn manager over de telefoon telkens die naam zou moeten gebruiken.

Op YouTube staat ondertussen live versie van Bored to Death, gefilmd in publiek, klinkt wel ok.
Maar wanneer je Matt Skiba een song als Dumpweed hoort spelen... Nee, ze zouden dat soort liedjes beter van de setlist halen als ze persee zonder Tom willen verdergaan.

avatar van lowieke
Rabbit Hole is echt goed. Voor Blink begrippen maken ze eindelijk echt weer goede muziek. Ik bekijk het steeds positiever..

Matt Skiba is duidelijk een hele goede impuls geweest. Subtiele (alk3) invloeden (minst subtiele is het artwork) maar het is duidelijk nog wel Blink waar je naar luistert.

Hopelijk zijn ze dusdanig gekrompen in populariteit dat ze een klein zaaltje in NL doen. Dan zouden al die verwaarloosbare jaren niet voor niets zijn geweest.

avatar van coldwarkids
No Future, Cynical. Vind het niet veel. Te geforceerd hun jeugd willen nadoen. Ze falen hard.

2 nummers gehoord dus?

avatar van JVT
JVT
Ik vind het best wel een goed plaat eigenlijk. En ze proberen helemaal niet hun jeugd na te doen. Deze plaat klinkt toch echt wel anders dan bv een dude ranch of een enema of the state.
Wel mis ik de zang van Tom DeLonge, vond die toch altijd wel erg fijn afsteken tegen over de zang van Mark.
Maar wie dacht dat blink ten onder zou gaan na de personeelswissel heeft het dus mis.
4.0*

avatar van Eddie
Draait nu voor het eerst. Lekker plaatje hoor. Lijkt opbouwt eerste gehoor een logische opvolger op neighborhoods. Eigenlijk mis Tom deLonge totaal niet, ik hoor dat hij er niet meer bij is, maar missen? Nee! Hier ga ik me de komende weken wel mee vermaken

avatar van dennis87
Niet goed niet slecht. Beter dan hun vorige album Neighborhoods. Los Angeles is wel een lekker nummer.

avatar van lowieke
Steengoed! Songs zitten goed in elkaar. Gitaarwerk is echt uitstekend (Skiba), drumpartijen hoef ik niet zoveel woorden aan vuil te maken. Travis Barker is altijd goed en op deze plaat waar de snelheid weer omhoog gaat , vergeleken met zijn recente disografie, komt dat beter tot zijn recht.

De bass van Mark zorgt voor de nodige Blink vibe. Bij vlagen hoor ik een enema of the state sound. En dat vind ik te gek.

Verder vind ik Skiba de beste stem in de gehele punkrock hebben en dat is dus een genot om te horen.

Enige punten van kritiek zijn de teksten, maar die heb ik nooit erg goed gevonden bij deze band. En Built this Pool valt volledig uit de toon. Slaat helemaal nergens op en is veel te geforceerd grappig bedoeld. Misplaatst.

California is geen muzikaal hoogstandje maar daarvoor zet je ook geen Blink 182 op. Althans ik niet.

Dikkop
Overgeproduceerde pop-punk met flauwe teksten.
Vroeger waren ze tenminste nog grappig. Ik snap niet waarom ze altijd willen teruggrijpen naar het poppy geluid van Enema of the State en Take Off Your Pants and Jacket. Ze zijn duidelijk te oud hiervoor. Het klinkt erg geforceerd. Ze hadden beter verder gedaan in de lijn van hun self-titled album. Maarja... Dit doen ze duidelijk niet hé. Stukken zwakker dan Neighborhoods zelfs. Ik dacht dat het goed was dat Tom Delonge weg is maar hier ben ik niet meer zeker over.

avatar van lowieke
Grappig ik vind hun self titled juist heel dramatisch. Kinderachtig vooral. Die videoclips van die tijd waren ook tenenkrommend...

Neighborhoods heb ik echter geen mening over, totaal inhoudsloze flutplaat.

Deze plaat grijpt eindelijk terug op snelle en catchy Hoppus' songs. Oftewel de hele charme van Blink.

Dikkop schreef:
Overgeproduceerde pop-punk met flauwe teksten.

Vind ik ook. EOTS en TOYPAJ waren topplaten destijds. Nu hadden ze inderdaad beter op hun Self-titled moeten voortborduren of Neighborhoods. Wat in de lijn van hun self-titled album ligt. Het klinkt te geforceerd. Matt Skiba begint op een gegeven moment te irriteren. Zijn zang bij Alkaline Trio was uitstekend. Nu probeert hij falend Tom Delonge na te doen.

avatar van coldwarkids
Ik denk dat Tom DeLonge altijd de goede songwriting had gedaan bij Blink-182. Als je Neighborhoods luistert en dan met name Even If She Falls, is dat duidelijk een nummertje wat op Take Off Your Pants And Jacket had kunnen staan. Zonder te geforceerd te spelen. Zonder Tom is dat blijkbaar geen doen meer. After Midnight precies hetzelfde. Hopelijk dat het volgende album weer met Tom is.

in tegenstelling tot menig andere hier klinkt het juist een stuk volwassener, wellicht vinden de echte oude garde aan B182 fans dat juist niet de bedoeling.

Wel vind ik de cd een beetje vlak, maar best lekker plaatje, ik heb juist bij de oudere cd's dat ik snel de neiging heb een nummertje halverwege te skippen, bij deze en Neighberhoods heb ik dat minder,