Method Man - 4:21 The Day After (2006)

Label: Def Jam

1. Intro (2:11)
  2. Is It Me (3:44)
  3. Problem (3:30)
  4. Somebody Done Fucked Up (3:18)
  5. Shaolin Soldier (Skit) (0:21)
  6. Fall Out (3:24)

met Ginuwine

10. The Glide (3:05)

met Raekwon en La the Darkman

11. Kids (Skit) (0:47)
  12. Got to Have It (4:13)
  13. Say (3:49)
  14. Ya 'Meen (4:21)

met Fat Joe en Styles P

15. Konichiwa Bitches (2:59)
  16. Everything (3:34)

met Inspectah Deck en Street Life

17. Walk On (2:46)

met Redman

18. Pimpin (Skit) (0:31)
  19. Presidential MC (4:30)

met Raekwon en RZA

20. 4 Ever (4:04)

met Megan Rochell

avatar van ViciouzZz
Mr. Smalls. schreef:
na tical denk ik het beste album van meth, maar dan moet je er wel bij zeggen dat tical wel van een veel hoger niveau was..wel een lekker aldum. zijn stem blijft altijd sterk. Maandag in melkweg Amsterdamn! 3,5*

heheh ik heb m zondag al gezien

avatar van FunkyMonk
Mr. Smalls. schreef:

Normaal wassie er gisteren, en was ik ook geweest. Maar doordat het verplaatst is kunnen we nietmeer gaan (heb examens + vrienden op schoolreis) fucked up.

Het is wel een relaxt album, met wat vlugge knutsels, maar nummers als Konichiwa Bitches, Presidential M.C. en de wel chille songs Is It Me, Dirty Mef en Say (Vergeet zijn lekkere flow niet) zorgen voor een goed album.

avatar van Niek
C Changes schreef:
Got to Have it...

avatar van deagleking
Bij Dirty Mef is dat stuk van ODB echt dope, vette flow!!
jammer dat meth wat minder is op dat nummer..

toch sterk album. ben het meer gaan waarderen naar mate ik het meer geluisterd heb, ik dacht dat hij snel vervelen zou maar dat doet hij voorlopig niet...niet dat het perfect is maar nummers als presedential MC blijven gewoon hangen. Echte Mr Mef sound. Say is ook een mooi nummer.

avatar van VforVictor
Lekker album, leuke beats & rijms, en de flow van Meth is altijd relaxed, lekker laidback...toppertjes vind ik: Got to have it, Presidential MC's, Fall Out, luisterd lekker weg allemaal

avatar van Reijersen
Na 2 mindere/slechte albums is Method Man toch wel een beetje weer opgeklommen met deze cd. Zijn flow is weer zo laidback, maar ook stekend als op 'Tical' en veel producties zijn ook sterk.

3,5 ster.

avatar van JuRR
weer eindelijk wat beter...wel grappig dat toch best wel vaak dezelfde lyrics worden gebruikt...:

Yo, I blow ya minds like Kurt Cobain (walk on ft redman)

We blow your mind like Kurt Cobain, knowmsayin? (Clap Wit Me proof) maar dit is meer een item voor in de source.. in elk geval toen ik het nog las..jaren geleden..

avatar van JLjuju
Dit is n album met verscillende stijlen.
Problem is een vrij old-skool nummer (die drums zijn echt vaak gebruikt), Fall Out is een super high-tech soort nieuwe stijl nummer. En dan is Presedential MC een echt hardcore nummer.
Vette tracks staan er genoeg op:
- Is It Me
- Problem
- Somebody Done Fucked Up
- Dirty Mef
- Walk On
- Presedential MC
- Ya'meen
- Say

Maar een paar missers zijn er ook

- Fall Out
- Let's Ride
- 4 Ever

De rest is allemaal middelmatig tot best vet, maar echt vet niet echt.

Maar al met al een goed album dus, 4*

avatar van Steez
Vind Fall Out juist wel vet klinken.

Goede cd wel verder. Heb hem niet direct beluisterd toen hij uit kwam omdat ik bang was voor een plaat met commerciele troep. Gelukkig toch eens gaan luisteren, bevalt me prima!

atm 3.5

Mezelf
De variatie en verschillende nummers pakken hier totaal verkeerd uit. Het is een onsamenhangend album zonder echte lijn. Ieder nummer heeft wel iets leuks en vooral de producties spreken me over het algemeen wel aan, maar het kan me toch niet echt bekoren. Het is een beetje van de hak op de tak en dat is zeker niet goed hier.

Positief puntje vind ik dat Method Man zonder Wu-Tang ook nog een eigen stijl kan hebben. Voor nu een 2,5 omdat ik toch wel een onvoldoende vind, maar misschien dat ik het ooit nog eens hoger beoordeel.

ik begrijp niet waarom men dit album zo laag beoordeeld,
ik vind praktisch elk nummer op dit album goed

avatar van BZN
BZN
Ken betere dingen van Meth maar vind dit album ook erg lekker!

avatar van KILLERBEE99
staan een paar erg mooie nummers op, vooral "Say" vind ik een geweldig nummer. Ik vind Ya'meen daar tegenover een slecht nummer... Maar z'n vorige albums vind ik beter. Over het algemeen is dit helemaal geen slecht album.

De Schaafkaas
Toch wel een degelijke comeback na het ronduit zwakke Tical 0. Waar hij daar nog koos voor features als Missy Elliott, Ludacris en Snoop Dogg, kiest hij hier toch meer voor de Wu-Tang affiliates en gaat zo eigenlijk weer een beetje terug naar zijn roots.

Dit album is meer 'Method Man' dan Tical 0, en dat vind ik een zeer groot pluspunt. Toch is het jammer dat hij bijv. nog wel Scott Storch als producers heeft (hoewel Is It Me helemaal gen slecht nummer is).

De nummers zijn individueel van een redelijk hoog niveau, maar het gaat allemaal toch wel iets te lang door en daardoor is het (voor mij) lastig de aandacht er even goed bij te houden.

Kortom: geen slecht album, maar er kleven wel iets teveel minpuntjes aan om dit echt goed te noemen.

Rudi1984
Stuk beter dan zijn vorige album. En wat zijn die RZA-beats van 4:20 toch zalig!

avatar van frolunda
De tijden van Tical komen nooit meer terug maar dit is bij vlagen best aardig.Hoe dan ook zijn stem en flow blijven vrijwel ongeëvenaard.

avatar van thomzi50
Er zit een mooi, vrij kort album verstopt op 4:21, helaas heeft Method Man er - zoals wel vaker - nogal wat middelmatigs/inwisselbaars omheen verzameld.