Method Man - 4:21 The Day After (2006)

Label: Def Jam

1. Intro (2:11)
  2. Is It Me (3:44)
  3. Problem (3:30)
  4. Somebody Done Fucked Up (3:18)
  5. Shaolin Soldier (Skit) (0:21)
  6. Fall Out (3:24)

met Ginuwine

10. The Glide (3:05)

met Raekwon en La the Darkman

11. Kids (Skit) (0:47)
  12. Got to Have It (4:13)
  13. Say (3:49)
  14. Ya 'Meen (4:21)

met Fat Joe en Styles P

15. Konichiwa Bitches (2:59)
  16. Everything (3:34)

met Inspectah Deck en Street Life

17. Walk On (2:46)

met Redman

18. Pimpin (Skit) (0:31)
  19. Presidential MC (4:30)

met Raekwon en RZA

20. 4 Ever (4:04)

met Megan Rochell

Relax
Oeh het album is ook gelijk uitgelekt, 22 Augustus komt deze uit.
Intro is wel een slechte start van het album, #2 (Produced by Scott Storch) is wel een mooi nummer.
Method zijn style is een stuk veranderd, niet meer zo grimy als Wu-Tang, de Wu-Tang style is er wel uit, maar hij noemd natuurlijk nog wel de namen Wu Tang.
Natuurlijk album even doorluisteren maar ik verwacht van de rest veel

O.D. staat er niet op bij mij
wel een goed album
4/5

meth heeft die wutang style niet meer.. maar dat had hij met tical 0 al bewezen.. maar hij heeft het nog steeds in zich op goeie muziek te maken.. en dat is ook belangrijk.. gewoon lekkere cd 4.0 van mij

Ik zou een 3,75 geven maar afgerond is het een 4.0
Dus dan een 4.
Jammer dat hij zijn stem nu niet zo goed gebruikt als eerst, ik had hoge verwachtingen toen ik las wie de producers waren.
Maar het valt wat tegen, je luisterd de CD en het is zo voorbij zonder dat je het weet....
Je luisterd het op 1 of andere manier te snel af.
De teksten zijn van top niveau en zijn flow is ook nog niet kapot.
Alles is wel redelijk tot goed

avatar van Jordy
Iets minder slecht dan de vorige, maar weer zo'n snel in elkaar geknutseld, onsamenhangend albumpje. Blijkbaar heeft Meth een contract wat 'm verplicht om af en toe een albumpje af te leveren, want voor de muziek doet hij het zo te horen niet

Relax
Ik daal nu dan ook weer naar een 3,5 de nummers zijn zo verwerkt dat het redelijk eentonig gaat klinken..

avatar van Niek
Ik ga nog niet stemmen, eerst nog een keer of 3 luisteren. Maar ik kan wel zeggen dat het geen slecht album is. Er staan zeker 4 of 5 erg sterke nummers op. Als het niet gaat vervelen kan dit zomaar een 4 of 4,5 worden maar een kleine 3 sterretjes sluit ik ook niet uit. Nog even afwachten.

Relax
Oke... hij heeft in een interview gezegd dat hij het hele album heeft geschreven per keer dat hij ging blowen.
Dus 1 joint per nummer ofzo...
Hij heeft zichzelf verbaasd dat hij niet rapte over wiet.

Ik vind het nogal flauw

ik dacht dat deze op 29 augustus uit zou komen?

Corigeer het dan?

Relax schreef:
Dus 1 joint per nummer ofzo...
Hij heeft zichzelf verbaasd dat hij niet rapte over wiet.

Ik vind het nogal flauw

one joint by one joint??? lol

Relax
Hij geeft zelfs een gratis optreden in Boston in USA natuurlijk.
Wel leuk, Snoop Dogg deed ooit eens een optreden voor maar 2Dollar per kaartje, zou dat zijn omdat ze high waren of omdat ze eens aardig willen doen of voor meer promotie voor mensen ?

Say is perfecto!
In mijn top 10 beste hip hop nummers allertijden

Heef Dr Dre een liedje op dit album geproduceerd? Zoja welk ?

avatar van thomzi50
Ik dacht niets.

avatar van Niek
Weer zwak album.. Erg jammer. Tical zal altijd wel zijn enige topalbum blijven. Hierop paar leuke nummers, maar veel te weinig om het gemiddelde niveau ver genoeg omhoog te tillen... De aloude Wu-Tang stijl is overigens volledig verdwenen..

Niek schreef:

zwak??? dat verbaast me van je

Niek schreef:

dutchboi schreef:
zwak??? dat verbaast me van je

Ik heb wel drie sterren gegeven... Ik bedoel vooral dat het zwak is in vergelijking met het oude materiaal. Tical en de Wu-Tang albums zijn gewoon zoveel beter, dat dit album daarbij vergeleken zwak is. Maar in vergelijking met het gemiddelde hiphopalbum is het wel aardig, vandaar 3 sterren.

badboy>u
de tracklist met producers:

01. Intro
02. Is It Me (prod. by Scott Storch)
03. Problem (prod. by Erick Sermon)
04. Somebody Done Fucked Up (prod. by Havoc)
05. Shaolin Soldier (Skit)
06. Fall Out (prod. by Kwame)
07. DirtyMef (Ft O.D.B.) (prod. by Erick Sermon & Mathematics)
08. 420 (ft Streetlife & Carlton Fisk) (prod. by RZA & Beretta 9)
09. Lets Ride (ft Ginuwine) (prod. by Mr. Porter)
10. Glide (ft Raekwon & La The Darkman) (prod. by RZA)
11. Kids (Skit)
12. Say (prod. by Erick Sermon)
13. Ya Meen (ft Fat Joe & Styles P) (prod. by The Charman of the Boards)
14. Konichiwa Bitches (prod. by RZA)
15. Everything (ft Inspectah Deck, Streetlife) (prod. by Mathematics)
16. Walk On (ft Redman) (prod. by Versatile)
17. Pimpin (Skit)
18. Presidential M.C. (ft Raekwon & The Rza) (prod. by RZA)
19. 4eva (ft Megan Rochell) (prod. by Kwame)
*Bonus track*
20. O.D.

geef het album 3.5

badboy>u
badboy>u schreef:
de tracklist met producers:

01. Intro
02. Is It Me (prod. by Scott Storch)
03. Problem (prod. by Erick Sermon)
04. Somebody Done Fucked Up (prod. by Havoc)
05. Shaolin Soldier (Skit)
06. Fall Out (prod. by Kwame)
07. DirtyMef (Ft O.D.B.) (prod. by Erick Sermon & Mathematics)
08. 420 (ft Streetlife & Carlton Fisk) (prod. by RZA & Beretta 9)
09. Lets Ride (ft Ginuwine) (prod. by Mr. Porter)
10. Glide (ft Raekwon & La The Darkman) (prod. by RZA)
11. Kids (Skit)
12. got to have it (prod. by erick sermon)
13. say (prod. by erick sermon)
14. Ya Meen (ft Fat Joe & Styles P) (prod. by The Charman of the Boards)
15. Konichiwa Bitches (prod. by RZA)
16. Everything (ft Inspectah Deck, Streetlife) (prod. by Mathematics)
17. Walk On (ft Redman) (prod. by Versatile)
18. Pimpin (Skit)
19. Presidential M.C. (ft Raekwon & The Rza) (prod. by RZA)
20. 4eva (ft Megan Rochell) (prod. by Kwame)
*Bonus track*
21. O.D.

geef het album 3.5

avatar van Reijersen
Niet echt een slecht album maar ook niet een je-van-het. Methodman is misschien wel één van de succesvolste Wu-Tangleden die solo zijn gegaan. Maar ik ben nooit echt een groot liefhebber geweest van zijn stijl. Ik stoorde me er aan de andere kant ook niet aan. Met deze cd is het voor mij net zo. Er staan best wat leuke nummers op, ook de gastproducties zijn aangenaam, bijvoorbeeld die van Ginuwine, maar het kan me niet echt bekoren.

Vrij standaard hiphop met wat leuke beats, maar zoals Relax al zei: erg onaandachttrekkend. Jammer: 3 sterren

ik heb dit album de afgelopen 4 weken 2 keer perdag geluisterd

en hij verveelt me nog steeds niet..

dope shit

Relax
Erick Sermon, heeft hij nog voor meer rappers geproduced en voor wie ?
Want #3 en #13 zijn toch echt uitschieters plus dat het nog door hem geproduced word.
#3, die beat klinkt oldschool en keigoed.

Raekwon the chef
Mooi album, grote vooruitgang op zijn voorafgaande plaat, favorieten: 4 Ever, Glide en Konichiwa Bitches.

scarface213
Raekwon the chef schreef:

Prciess
gwoon relax album
4.0

Gekkenhuis
Wel dope dit, ik digg alle tracks wel al is het niet echt hoogstaand.

avatar van ViciouzZz
Vind dit album ook cker de moeite waard om te luisteren, cker een stuk beter als Tical 2000 en The Prequel

Mijn favorieten: Is it me, Fall out, Got to have it & Konichiwa Bitches.

avatar van FunkyMonk
Relax schreef:
Erick Sermon, heeft hij nog voor meer rappers geproduced en voor wie ?
#3, die beat klinkt oldschool en keigoed.

Erick Sermon is een goeie producer hoor; heeft (uiteraard) veel redman-materiaal gemaakt en alles van EPMD.

avatar van FunkyMonk
Vind het album goed van start gaan, de eerste 6 nummers (Is it me, Problem, Somebody Done Fucked Up & Fall out) klinken leuk in de oren. daarna zakt het wat af, met hier en daar nog een aangename plaat ( 420, Got to have it en Say). Hij is idd terug op de goede weg, Meth. 3,25*

na tical denk ik het beste album van meth, maar dan moet je er wel bij zeggen dat tical wel van een veel hoger niveau was..wel een lekker aldum. zijn stem blijft altijd sterk. Maandag in melkweg Amsterdamn! 3,5*