Masta Killa - Made in Brooklyn (2006)

Label: Nature

1. Then and Know (3:32)

met Kareem Justice, Shamel Irief en Young Prince

2. E.N.Y. House (2:36)
  3. Brooklyn King (2:39)
  4. It's What It Is (3:23)

met Raekwon en Ghostface Killah

5. Nehandra & Cream (4:11)
  6. Iron God Chamber (3:50)

met U-God, RZA en Method Man

7. Pass the Bone [Remix] (4:04)
  8. Older Gods, Part 2 (5:24)
  9. Let's Get into Something (4:00)

met Startel

met Victorious, K. Born, Free Murder en Killa Sin

13. Lovely Lady (5:12)

met Ski en Governor Tools

avatar van thomzi50
Waarvan ken ik de beat van E.N.Y. House ook al weer?

Relax
AHRHHRGG wat iritant, #1 is volledig ingerapt door een groep kinderen van rond mijn leeftijd... maar in Amerika hebben ze op 1 of andere manier een lichtere stem op mijn leeftijd >,

avatar van thomzi50
Ja dat zijn geloof ik de zoon van Inspectah Deck, de zoon van GZA en nog een zoontje. Leuk geprobeerd, maar helaas: Mislukt.

Relax
Maareh, ik vind de beats 10 van de 13 super, ze klinken gesampled en daar hou ik wel van

avatar van thomzi50
Ik vind nummer dertien, Lovely Lady, echt een afgrijselijk track. Dat heeft toch niets meer met Masta Killa te maken, en is ook nog 'ns totaal niet goed. Ik hoopte nog even dat ik het verkeerde nummer had, maar nee, het is echt de goede. Gelukkig is het het eindnummer en niet staat het niet midden op de plaat, nu zet ik het album gewoon na 12 nummers af.

Het openingsnummer is overigens ook weinig goeds, maar daar wordt tenminste gerapt. Niet door Masta Killa zelf, maar door zijn zoontje, het zoontje van Lord Jamar en het zoontje van GZA. Leuk bedacht, minder uitgevoerd.
Bij ENY House rapt Masta Killa (eindelijk) zelf, maar dit nummer is niet erg sterk. De beat komt me - zoals ik al eerder zei - erg bekend voor, en bevat totaal geen variatie. Masta Killa is een prima mc, mits de productie goed is. Als hij het met zijn monotone flow moet dragen is er geen redden meer aan. Gelukkig is dat niet al te vaak het geval. Ook leuk zijn alle gastbijdrages van Wu-Tang leden, die voor variatie en kwaliteit zorgen.

Prima producties dus, maar een refrein als dat van Let's Get Into Something is daarentegen toch tamelijk misplaatst. Het album bevat enkele prima nummers, zoals Ringing Bells, maar weinig echte toptracks. Daarom, en doro het begin en einde, laat het me toch neit zo bevredigend achter. Voorlopig Drie sterren

Melle K
thomzi50 schreef:
Waarvan ken ik de beat van E.N.Y. House ook al weer?

One Beer van MF Doom, op het einde

avatar van thomzi50
Bedankt Zat er al dagen mee

Relax
Masta Killa blijft kwa style nog wel trouw aan de Wu-Tang

avatar van potvolperenmoes
Noem me een sukkel, maar ik rap vrolijk mee met die kids. "Three, four, we knocking at your door." Als het voor een horrorfilm was, was het zeker aangeslagen... Vet album. Ik luister graag naar ol' skool-achtige nummers als Brooklyn King, maar de nummers met zijn Wu-Tang vriendjes vind ik toch de beste.

thomzi50 schreef:
Masta Killa is een prima mc, mits de productie goed is.

Zelfde geld ook zo'n beetje voor Deck

Dr.Greenthump
Klopt maar Deck was op zijn solo platen tekstueel gezien ook slecht.

jay1980 schreef:

Zelfde geld ook zo'n beetje voor Deck

Mee eens, nieuwe Deck is ook neit zo-veel

RedLightCityBoy
Street Corner beat met die viool doet me denken aan iets van Nas..

RedLightCityBoy
Voor mij echt een hele, hele goede plaat.
In mijn ogen beter dan zijn solo debuut.
Nummers als: E.N.Y House, Pass The Bone, Street Corner, Ringing Bells, Brooklyn Kings en Iron God Chamber zijn al heel lang mijn nummers die ik vaak luister.
Ondat die mij erg bevielen had ik dit album toch maar even snel gedownload en het is net als de rest, gewoon erg uniek.
4.5* hopelijk komt zijn nieuwe plaat dit jaar nog uit, kan niet wachten.

RedLightCityBoy
Masta Killa ligt mij altijd al lekker. Hij heeft een niet zo standaart geluid, het is wat sloom, even als zijn flow. Maar hij laat zien dat je met die capaciteiten ook een heerlijk album kunt neerzetten. Zo ben ik al enige tijd enorme fan van Masta Killa's zijn solo albums.

Deze bevat net als: 'No Said Date' onbegrijpelijk mooie vergezochte samples. Zo komen vele strijkers te pas in de samples, voornamelijk de viool doet het op dit album erg goed. Zo noem ik bijvoorbeeld E.N.Y. House (mooie MF Doom beat) en ook Ringing Bells is onbeschrijvelijk mooi in elkaar gezet.

De gastoptredens zijn een leuke afwisseling, want ookal hoor ik Masta Killa graag, een heel album is hier voor Masta Killa denk ik nog net iets te veel gevraagd. In de loop der tijd ben ik wel iets minder enthousiast als ik een aantal maanden terug was.

Er staan gewoon 7 geniale nummers op en de rest is niet zo bijzonder, maar zeker niet vervelend. Ik geef nu toch een iets kritischer cijfer, aangezien zeker niet alles even goed is. Wel denk ik dat ik een goede compilatie van deze en 'No Said Date' kan maken, waar ik geen verveling van krijg, maar tot nu toe heeft hij het nog net niet inzich om een album neer te zetten met alleen maar goede nummers. Ik weet zeker dat Masta Killa erg kan groeien (qua solo's). Een nieuw album mag in 2009 eindelijk wel eens komen.

PS: Voor mij is Pass The Bone (Remix) een van mijn lieveling hip-hop nummers ooit. Vele snappen dat denk ik niet, maar die beat, teksten, refrein en de flow van Masta Killa zijn daar gewoon te hard, om waar te zijn.

avatar van bacabana
[/quote]

Je weet dat pass the bone een remix is van het nummer op GZA's eerste album en dat die nog 10 keer zo hard is?

RedLightCityBoy
Ja dat weet ik ja, alleen die vind ik stukken minder.

Rene1979
Leuke plaat van Masta Kllla wordt nergens echt bijzonder maar nergens slecht. Gewoon een leuke plaat.

Bericht over aankomend album verplaatst naar Masta Killa

avatar van MJ_DA_MAN
Een beetje een ''mwah-album''. Aantal goede beats, maar ook wat mindere. Sowieso moet hier wel de zwakste Pete Rock-beat ooit opstaan, genaamd Older Gods Part 2. Jezus, kan het nog saaier . Masta Killa is solo wat eentonig, maar gelukkig komen er genoeg gastartiesten voorbij. Ook jammer dat de goede beat op het eerste nummer is ingerapt door zoontjes van Wu-Tang-leden.

Wat is Street Corner een goed nummer zeg. Lang niet zo een goede track gehoord. Die
Wu-gasten zijn echt toppers. Masta Killa altijd al een uitblinker gevonden in de Wu-click. Zalige flow en stem.

avatar van KILLERBEE99
Heb beide albums van Masta killa nu 1x gehoort. Vind voor nu zijn 2de leuker

avatar van Jensiebo
thomzi50 schreef:

Shamel Irief is in ieder geval het zoontje van Masta Killa, dat is alles wat ik je nu met zekerheid kan zeggen over die 3. Die andere twee zijn geloof ik geen zoons van WTC-leden.

avatar van MJ_DA_MAN
Kareem Justice is de zoon van GZA en Young Prince is de zoon van Oliver "Power" Grant.