Red Hot Chili Peppers - The Getaway (2016)

Rock / Funk
Label: Warner Bros.

1. The Getaway (4:10)
  2. Dark Necessities (5:02)
  3. We Turn Red (3:20)
  4. The Longest Wave (3:31)
  5. Goodbye Angels (4:28)
  6. Sick Love (3:41)
  7. Go Robot (4:23)
  8. Feasting on the Flowers (3:22)
  9. Detroit (3:46)
  10. This Ticonderoga (3:35)
  11. Encore (4:14)
  12. The Hunter (4:00)
  13. Dreams of a Samurai (6:09)
avatar van Rvdz
Ben geen hardocre-Peppers fan (heb drie albums van ze liggen, maar er nog nooit eentje helemaal geluisterd, moet toch eens verandering in gaan komen binnenkort), maar ik vind Dark Necessities best lekker klinken.

De eerste single heeft toch wel het typische Rhcp geluid.

Goeie single, meteen beter dan alles van op hun vorige plaat

JVT schreef:
Goeie single, meteen beter dan alles van op hun vorige plaat

Helemaal mee eens! Heel fijn nummer!

avatar van vigil
Tien jaar geleden maakte ze voor het laatst iets echt succesvols (verder ook weinig uitgebracht natuurlijk) dan is de vraag of er nog mensen zitten de wachten op een nieuwe RHCP, de hoes vind ik overigens top.

avatar van coldwarkids
De bass lijn neigt veel naar Can't Stop. Puike single btw!

vigil schreef:

Flea heeft veel getourd met Thom Yorke. Nigel Godrich heeft de plaat gemixt. Ik benieuwd of er een zekere Radiohead invloed doorsijpelt. Al is het maar in de vorm van een nieuwe sound.

avatar van GrafGantz
thetinderstick schreef:

Lees net dit op 3voor12

Een dikke maand voor Pinkpop is daar ineens een nieuwe Red Hot Chili Peppers. En verdomd wat klinkt ie fris, met die disco handclaps en die goeie bass-hook. Dat mag eigenlijk niemand verbazen, want achter de knoppen zat producer Danger Mouse, die al menig veteraan aan nieuwe inzichten heeft geholpen.

avatar van vinylbeleving
Jongens ik weet het niet hoor met die nieuwe single. Het klinkt allemaal best lekker maar ook wel een beetje veilig. Luisterde onlangs nog naar Around The World en dan is die nieuwe single noga...tja sky radio achtig. Misschien moet ie nog landen?

avatar van coldwarkids
Er zit een gitaartje in, dus SkyRadio is al geen optie meer! gelukkig is het dat ook weer niet!

avatar van gigage
De song eindigt wel aardig, voor de rest een wat veilig radio 2 deuntje

avatar van coldwarkids
De bridge van Dark Necessities past totaal niet bij het nummer. Het enige negatief puntje aan dat nummer.

avatar van JelmerHolwerda
Lekkere single wel. Moest wel een beetje groeien om eerlijk te zijn. Vind het jammer van de disco-claps die er in zitten, had van mij niet persé gehoeven. Ik snap dat het gedaan is om het allemaal poppier te laten klinken, maar dat had dit nummer niet nodig in mijn ogen.

Wel vette hoes van de plaat trouwens. Ook leuk is de uitleg die Kiedis geeft over de hoes:
"Normally we get a little more high brow artsy, and this just felt extremely warm and human, even though it’s animals, it felt human. And it’s also us. Chad is the bear, Josh is the girl and Flea is the raccoon and me as the funny little raven out front."
Kon me daar persoonlijk wel in vinden, leuk gevonden.

avatar van frolunda
Ik verwacht hier niet veel (meer) van,de nieuwe single klinkt uitermate zwak.Maar goed ik heb de band al jaren geleden opgegeven.

avatar van gigage
Na het couplet zet ik al Hey Oh in. De piano eronder is wel mooi gedaan.

avatar van donmarko22
Utah tags op die deur

De titeltrack is ook te beluisteren, niet echt bijzonder

avatar van Korreltje Zout
Gezapig. Zo klinkt het titelnummer.

Ook Dark necessities klinkt een beetje tam. Achtergrondmuziek voor in de auto terwijl je een levendig gesprek voert met je partner over de vraag waarom ooit spannende bands zoals U2 en RHCP vastraken in een sleur: is het gemakzucht (formule die werkt blijven toepassen), opgedroogde creativiteit, of onzekerheid (blijven poetsen totdat alle scherpe randjes eraf zijn geproduceerd)?

MarcoB schreef:
De titeltrack is ook te beluisteren, niet echt bijzonder

Gaap

avatar van Musico Pinjo
Oei, die eerste twee nummers... Ik gok op een tegenvallertje...
(Was ook niet gek op het vorige album overigens). Heb eigenlijk nooit veel naar "One hot minute" geluisterd, en dat na wat forumberichten wel gedaan. Die bevalt eigenlijk wel, heb ik er toch vast weer een "nieuw" RHCP-album bij om te koesteren.

avatar van iggy
Ik vind The Getaway prima klinken. Niks nieuws onder de Pepper zon. Maar wie verwacht dat nog ?

avatar van thetinderstick
Voor mij hoeven de Peppers als 50 plussers niet meer zo nodig te funken. The Getaway klinkt best lekker. Dark Necessities vind ik zelfs heel mooi. Beide poppy nummers, maar ze klinken 'frisser' dan de nummers op de vorige plaat.

thetinderstick schreef:

Ben het met je eens dat ze niet meer zwaar hoeven te funken, dat zou ook wat geforceerd over komen. Afgaande op de eerste tracks vind ik ze nu echter teveel vasthouden aan hun oude sound, maar dan totaal gladgestreken. 'Fris' zou ik het niet willen noemen. Eerder knakkers van 50 die schuifel funk voor dagjes mensen maken.

JVT
The Getaway is best te doen, zeker geen wereldnummer maar dat verwachte ik ook niet.
Als heel het album van het niveau the getaway en dark necessities gaat zijn kom ik toch op een 3,5* uit. Hopelijk met nog een uitschieter. En sowieso beter dan hun vorige plaat.

avatar van Jumpjet
Dark Necessities is ijzersterk. Bruggetje zit er inderdaad een beetje ingeknutseld, maar daar ga ik al aan wennen.

Na het beluisteren van The Gataway en Dank Necessities ben ik erg nieuwsgierig naar het album. Gewoon mooie relaxte nummers met dat typische RHCP geluid.

JVT
Beste nummer van de al bekende nummers. Lekker!

avatar van E-Clect-Eddy
We Turn Red de eerste keer dat ik het hoorde was de eerste minuut zwaar teleurstellend, later pakt de band uit en wordt het een stuk beter, maar het begin is nog steeds het minste van de drie singles.