Van Morrison - ..It's Too Late to Stop Now...Volumes II, III & IV (2016)

Label: Legacy

1. Come Running (2:55)
  2. These Dreams of You (3:35)
  3. The Way Young Lovers Do (4:10)
  4. Snow in San Anselmo (4:35)
  5. I Just Want to Make Love to You (3:37)
  6. Bring It on Home to Me (3:58)
  7. Purple Heather (5:21)
  8. Hey, Good Lookin' (2:13)
  9. Bein' Green (4:54)
  10. Brown Eyed Girl (3:30)
  11. Listen to the Lion (9:07)
  12. Hard Nose the Highway (5:01)
  13. Moondance (5:09)
  14. Cyprus Avenue (8:45)
  15. Caravan (8:45)
  16. I've Been Working (3:56)
  17. There There Child (3:16)
  18. No Way (3:48)
  19. Since I Fell for You (4:29)
  20. Wild Night (4:25)
  21. I Paid the Price (4:45)
  22. Domino (4:11)
  23. Gloria (3:14)
  24. Buona Sera (2:42)
  25. Moonshine Whiskey (6:51)
  26. Ain't Nothing You Can Do (3:05)
  27. Take Your Hand Out of My Pocket (3:20)
  28. Sweet Thing (4:43)
  29. Into the Mystic (4:30)
  30. I Believe to My Soul (3:36)
  31. Listen to the Lion (7:51)
  32. I Paid the Price (5:45)
  33. Bein' Green (4:47)
  34. Since I Fell for You (4:24)
  35. Into the Mystic (4:57)
  36. Everyone (3:22)
  37. I Believe to My Soul (3:29)
  38. Sweet Thing (5:50)
  39. I Just Want to Make Love to You (5:32)
  40. Wild Children (4:45)
  41. Here Comes the Night (3:21)
  42. Buona Sera (2:39)
  43. Domino (4:21)
  44. Caravan (8:32)
  45. Cyprus Avenue (8:15)
avatar van Renoir
Iemand hier al iets van gehoord?

avatar van teus
Renoir schreef:
Iemand hier al iets van gehoord?

Nog niet,voor mij ook nieuw,uit welke periode komen deze opnames eigenlijk??

avatar van Rottingdale
Ook ik ben erg nieuwsgierig, more info please!

avatar van Joshua68
Van Morrison - Vol II/III/IV Hier wat info. Opnames 1973.
Overigens al te beluisteren op Spotify. Er is nu ook een reissue/remaster van Vol I, het album uit 1974! Eindelijk weer verkrijgbaar. Die ga ik eerst maar eens aanschaffen

avatar van Droombolus
Ik heb al jaaaaren een laarsbeen van de opnames uit Engeland die in deze boks op de DVD terechtgekomen zijn, zal dus door de BBC uitgezonden zijn. Daar wordt ik niet echt supervrolijk van, een beetje tamme vertoning in vergelijk met wat we hier tijdens dezelfde toer in Carré voorgeschoteld kregen.

avatar van zoppo
Volume I krijgt van mij 5 sterren met slingers en confetti. Volume I is een best-off uit een reeks concerten. Volume II/III/IV geeft een enorm hoog "meer van hetzelfde" gevoel. Van is niet altijd loepzuiver. De band speelt soms rommelig. Dus 5 sterren, maar zonder slingers en confetti.

De dvd is aardig, maar meer ook niet. Van is nogal statisch en een lachebekje is het zeker niet. Het camerawerk is klungelig. Gelukkig treedt er in het einde toch een soort van levitatie op: Caravan en Cyprus Avenue zijn onvergetelijk mooi.

De originele plaat is naar mijn idee 1 van de betere vastgelegde concerten ever.
Ik heb 'm gebrand in bezit, maar dit lijkt heel interessant om in bezit te hebben.
Ik ben niet zozeer fan van Van, maar in deze periode was hij groots.
Hij heeft nadien zeker nog geweldige studio albums gemaakt, maar ik hoor 'm liever live eigenlijk.

kistenkuif
Met een muziekmaat er doorheen geploegd. Het is zoveel dat luisteren werken werd. De vraag rees: hoe vaak zal je hier in duiken na aanschaf? Te weinig, vermoed ik. Daarom hou ik het bij het origineel. Dat dubbelalbum uit 1974 is overigens vakkundig in de Legacy-serie geremastered en klinkt imo op vinyl en cd een fractie warmer en meer gedetailleerd dan de opgepoetste versie op cd uit 2008. De dvd is ouwe koek en onvolledig bovendien: dat Rainbow-concert was al jaren op youtube te zien maar is nu opeens foetsie.

avatar van heartofsoul
Ook ik laat het bij het origineel, want II t/m IV leken mij gewoon meer van hetzelfde - op Spotify heb ik een paar favoriete nummers beluisterd. Heb vandaag wel de geremasterde uitgave van het oorspronkelijke album gekocht, en daar ga ik deze week eens op mijn gemak naar luisteren. De voorspellingen zijn dat het niet meer zo bloedwarm is deze week (in mijn huis was het dagen achter elkaar 32 graden), wat lezen en luisteren bemoeilijkte. Met behulp van hoofdtelefoon en een pot thee moet dat nu zeker lukken.

avatar van AdrieMeijer
Vooral de verschillende uitvoeringen van songs vind ik interessant. Kennelijk werd er tijdens de toernee nog flink aan gesleuteld. Leuk om te horen hoe hij Brown Eyed Girl verklooit ("It's an old song!"), uiteindelijk blijkt hij toch ook gewoon een mens te zijn. The Way Young Lovers Do is een van mijn favoriete Van Morrisongs, maar live komt het niet lekker uit de verf. Vind ik trouwens helemaal niet erg, er zijn al genoeg fraaie, opgepoetste live-opnames en daarom vind ik deze uitgave wel zo leuk.

avatar van Basel
Heerlijk dat Purple heather, Snow in san Anselmo en Sweet thing er eindelijk (live) opstaan. Prachtige aanvulling op de originele It's too late to stop now

avatar van Twinpeaks
Wat een fijn plaatje dit. Ik vermaak me er al een hele week mee. Soms lijkt het of Van en zijn mannen de trein moeten halen en schroeven ze het tempo zo op , dat het gewoon slordig is. Soms is het ook ontroerend en in deze periode hoor je Morrison op de top van zijn kunnen. De dvd is inderdaad wat statisch en zoals bekend is Van niet echt de meest charismatische man , maar het is leuk om een keer te kijken. Voor de cd's niks dan lof . 5 sterren.