The Pineapple Thief - Your Wilderness (2016)

Label: KScope

1. In Exile (5:40)
  2. No Man's Land (4:20)
  3. Tear You Up (4:53)
  4. That Shore (4:36)
  5. Take Your Shot (4:34)
  6. Fend for Yourself (3:49)
  7. The Final Thing on My Mind (9:52)
  8. Where We Stood (3:46)
  14. 8 Years Later: The Confined Escape *
  15. 8 Years Later: Our Shelter *
avatar van Clownvis
Mindscapes schreef:
Dan schort er echt wel iets aan de zending. Al contact opgenomen met waar je 'm besteld hebt? Indien Burning Shed (place to be voor deze band) reageren ze wel snel (en indien nodig sturen ze je zelfs gratis een nieuw exemplaar op; ik heb het al eens meegemaakt ooit).

Nee, niet via Burning Shed dit keer (al bestel ik daar ook veel) maar via Sounds Delft want dat kwam iets voordeliger uit. Sounds moet deze (2 cd versie) bestellen in de UK maar dit lukt nog niet echt. Ik heb nog even geduld dus afwachten maar.

BrotherJohn
Nu al twee weken op de repeat. Prachtig album dat me regelmatig doet denken aan Fear for a Blank Planet van Porcupine Tree. Dat door de afwisseling tussen stevigere en ingetogen stukken, door de sfeer, maar ook door het expliciete drumwerk van Harrison. Fend for Yourself bijv. had echter zomaar een The National song kunnen zijn. Prachtig die klarinet zomaar vanuit het niets. Kleurrijk album van een constant hoog niveau. Heerlijk om bij weg te dromen, maar ook als achtergrondmuziek bij het thuiswerken.

avatar van hydex
Wat is het toch fijn om door vrienden getipt te worden en dan muziek te ontdekken die je grijpt. Dit hele album vind ik echt fantastisch. Mooi. Ik heb meerdere albums geluisterd van PT. Maar voor mij is dit het mooiste album. The final thing on my mind als absolute topper. Maar dus eigenlijk geen slecht nummer te vinden dus 5*.

avatar van luukve
+ Take Your Shot
+/- Fend for Yourself
++ The Final Thing on My Mind
+/- Where We Stood

Een afwisselend maar toch heel sterk album. De tracks In Exile, No Man's Land en Final Thing on My Mind staan in mijn top 5 van Pineapple Thief liedjes dus die zorgen ervoor dat ik het album toch wel kan aanraden en hem ook graag opzet. Kan het geen subliem album noemen door de wat rustigere filler nummers (Fend for Yourself, That Shore en Where We Stood) - ik merk sowieso dat de rustigere ballads van Pineapple Thief me nooit echt bevallen. Take Your Shot en Tear You Up zijn wel goede tracks.