People Under the Stairs - Stepfather (2006)

Label: Basement

6. Tuxedo Rap (5:32)
  7. Days Like This (4:23)
  8. Jamboree Pt. 1 (5:27)
  9. Jamboree Pt. 2 (3:01)
  10. The Doctor and the Kidd (1:41)
  11. Eat Street (3:24)
  12. Crown Ones (4:52)
  13. LA9X (4:01)
  14. The Brownout (4:30)
  15. Letter to the Old School (2:38)
  16. More Than You Know (3:49)
  17. Reflections (4:47)
  18. 4 Dollar Afro (0:56)
  19. You (3:13)
  20. On & On (4:51)
avatar van Osiris Apis
Toch maar verhoogd naar 4*. Ik vind hem beter geworden na paar keer luisteren.
Stepfather heeft ongeveer dezelfde sound waar PUTS bekend om staat. Chille beats met lekker flowende mc's.
De duur van het album is misschien een negatief punt. Maar PUTS albums zijn altijd zo lang.

raffael77
dit is net als U.D oldskool shit in new jasje echt goed een 10 voor wie ze niet kent check tony hawk games next step part 2 dat zijn zij

avatar van MFPascal
Ik kan me niet echt storen aan de lengte van dit album, over het algemeen vind ik een lang album ook helemaal niet erg. Kort is over het algemeen eerder beroerd in mijn ogen. Maar goed, zeer lekker albumpje. 4 sterretjes.

avatar van Osiris Apis
Soms kan het door de lengte een te lange 'zit' worden. Of dat er teveel 'vullers' op staan. Ik heb liever een korter album met allemaal goede nummer, dan een langere met grotendeels middelmatige tracks.
Maar dat is op dit album niet het geval. Allemaal wel van goed niveau. Zeker goed uit te houden, door de relaxte sound.

avatar van MFPascal
Inderdaad, heb je ook wel weer gelijk in. Bij een lang album is de kans ook groter dat het niveau inzakt natuurlijk, en dat er mindere tracks tussen zitten. Zolang het goed is uitgewerkt kan een kort maar ook een lang album geweldig zijn. Een album als 3:16 The 9th Edition is gewoon flink kort, maar daarbij klaag ik ook niet dat het tè kort vind. Dat is in mijn ogen juist een geweldig album. Het draait allemaal om de uitwerking.

avatar van P Jay
Dit album lijkt eigenlijk niet zo speciaal, maar uiteindelijk blijf ik er de laatste dagen maar naar luisteren, ik raak het écht niet beu. Heerlijk productiewerk: PUTS zijn echt nog "crate-diggers" van de oude stempel. Elk nummer is een mooie collage van funky of jazzy of soulvolle samples. Als MC's zijn ze ook goed, maar niet uitmuntend. Ze flowen gewoon aardig en vlot over hun beats en creëren zo een ongelooflijk chill sfeertje dat mij prima bevalt.
Echte uitschieters mist dit album wel vind ik, maar een constant hoog niveau is natuurlijk ook erg knap op een plaat van 20 nummers.

Ik geeft het toch 4,5*

EPMD
Heel goed album.. Het 2e album dat ik heb beluisterd van PUTS en weer is het goed. Ik vind hem net iets minder dan O.S.T. maar deze komt zeker in de buurt. Vette beats en heerlijke flows.

P-DawG
Albums van PUTS duren mij vrijwel altijd 15, 20 min te lang, hier is het helaas niet anders. Het was dan ook precies wat ik ervan verwachte nadat ik het eindelijk eens goed heb beluisterd, lekker chill (jazzy/soul) sfeertje met vloeiende raps. PUTS weet mij dan ook eigenlijk nooit te verrassen, helaas wordt het dus nergens echt bijzonder,

Wat je PUTS wel moet nageven is dat ze heel erg constant zijn.
Er staan nooit echt slechte nummers op hun albums, en dat is toch vrij knap voor albums met minimaal 20 nummers.

Days Like This is trouwens wel een heerlijk nummer

***½