Cosmograf - The Unreasonable Silence (2016)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Echo $abduction; (2:19)
  2. This Film Might Change Your Life (9:02)
  3. Plastic Men (6:27)
  4. Arcade Machine (8:37)
  5. R G B (4:02)
  6. Four Wall Euphoria (5:23)
  7. The Uniform Road (7:20)
  8. The Silent Field (2:14)
  9. Relativity (4:48)
  10. The Unreasonable Silence (9:08)
avatar van Alicia
Ik kan Arcade Machine of Four Wall Euphoria toch echt niet 'weinig memorabel' noemen. Dat zijn gewoon heerlijke rocksongs zonder al teveel poespas. Bij het laatst genoemde nummer vind ik de gesproken tekst juist goed passen.

Maar ik ben zelf ook niet dol op een veelvuldig gebruik van samples. Dat leidt alleen maar af en behoudens enkele goedgekozen fragmenten vind ik geluiden als tikkende klokken, rinkelende telefoons of gesprekken vanuit een of andere spaceshuttle niet altijd iets toevoegen. Dat 'Alien' stemmetje vind ik trouwens wel erg gaaf gedaan. Gelukkig heeft Cosmograf, bestaande uit Robin Armstrong en zijn gelegenheidsformatie, het grote voordeel dat de muziek over het algemeen erg - en soms heel erg - mooi is.

The Unreasonable Silence is in elk geval weer een heel stuk steviger dan The Man Left in Space. Ook wel lekker! Ik denk zelfs dat ik dit een van de betere albums van Cosmograf ga vinden.