Van Morrison - Days Like This (1995)

Label: Polydor

1. Perfect Fit (4:33)
  2. Russian Roulette (3:56)
  3. Raincheck (5:53)
  4. You Don't Know Me (4:32)
  5. No Religion (5:14)
  6. Underlying Depression (4:35)
  7. Songwriter (2:50)
  8. Days Like This (3:13)
  9. I'll Never Be Free (3:37)
  10. Melancholia (3:56)
  11. Ancient Highway (8:53)
  12. In the Afternoon (6:21)
avatar van 41235
IK begrijp niet waarom dit afgedaan werd als een minder album van Van The Man. Muziekkenners? Ik betwijfel het.

avatar van Bartjeking
Bij lange na niet het niveau van zijn beste platen, maar toch nog wel een lekker album deze van Van. Het Titelnummer swingt weer ouderwets en ook Ancient Highway springt eruit. Voor de rest is het wat onder maat in mijn ogen. Maar nog altijd goed voor 3 *.

avatar van heartofsoul
Dit album viel me niet mee. Ik heb het ongeveer zes maal gedraaid, want ik houd van de mooie, krachtige stem van Van Morrison, en ook de instrumentatie kan mij doorgaans wel bekoren. Op dit album wordt de pret naar mijn smaak bedorven door de bijdrage van zijn dochter Shana, een mooie stem, die in dit muzikale decor niet erg past. Toch staan er wel mooie nummers op: "Russian Roulette", "No Religion", "Underlying Depression" en "Ancient Highway" konden me wel bekoren.

avatar van spinout
Ancient Highway is een topnummer. Behoort tot zijn beste nummers dunkt me.

avatar van Tonio
Ik ben vanaf het begin een grote fan van Van the Man, maar de periode van 1992 tot zo ongeveer 2010 vond ik in die jaren toch een heel stuk minder.

Om te checken of dit wel een juist oordeel was ben ik de laatste jaren wat intensiever naar deze albums gaan luisteren. En soms blijft mijn eerste indruk bevestigd, maar heel vaak ook niet.

En dat geldt zeker voor Days Like This. Hoe vaker ik hem draai hoe beter dat die wordt. Er staan best wat matige nummers op, maar er staan toch zeker een handvol goede nummers op, het merendeel op de tweede helft van het album.

avatar van Twinpeaks
Met wat vrees aan begonnen , maar gewoon een lekkere plaat. De tijden dat Van iets baanbrekends deed , waren hier al ver voorbij. Wat hij wel doet is kwaliteit leveren. You can't teach an old dog new tricks en dat hoeft ook helemaal niet . Van doet waar hij goed in is en dat is uitermate verzorgde muziek afleveren en nukkig kijken. Some things never change .4 sterren gewoon