Jackie Lynn - Jackie Lynn (2016)

Label: Thrill Jockey

1. Bright Lights (3:35)
  2. Chicken Picken (3:27)
  3. Smile (3:55)
  4. O (0:07)
  5. Alien Love (3:40)
  6. Franklin, TN (3:00)
  7. The Great Fight (0:59)
  8. Jackie (2:23)
avatar van E-Clect-Eddy
Aldus haar eigen Bandcamp pagina: Alternatief, Rock, Experimenteel, zangeres, Folk, Alt-Country, Pop

Jackie Lynn is de naam die zangeres Haley Fohr (nu met cowboy hoed) van Circuit des Yeux gebruikt nu dat de andere twee bandleden er niet meer bij zijn. Op vele sites wordt deze release dan ook onder die bandnaam geplaatst.

Ze heeft een vrij lage stem a la Nico - Chelsea Girl (1967) en daardoor klinken de nummers meteen een stuk duister. Ze maakt ook veelvuldig gebruik van een oude drumcomputer Linn LM-1(?) en dus klinkt het ook Retro a la alternatieve /synthpop / new wave bands zo eind 70s .

Bright Lights is een goed voorbeeld daarvan "gonna show you, how to be queen of this city"
De single Alien Love is het meest toegankelijk, iets meer uptempo, donkere Synthpop / New Wave a la Tubeway Army maar dan iets meer Ambient.