Skillet - Unleashed (2016)

Label: Atlantic

1. Feel Invincible (3:49)
  2. Back from the Dead (3:33)
  3. Stars (3:47)
  4. I Want to Live (3:28)
  5. Undefeated (3:35)
  6. Famous (3:18)
  7. Lions (3:24)
  8. Out of Hell (3:34)
  9. Burn It Down (3:16)
  10. Watching for Comets (3:29)
  11. Saviors of the World (3:46)
  12. The Resistance (3:52)
avatar van james_cameron
De formule is wat mij betreft al een tijdje uitgewerkt, maar Skillet gaat er rustig mee door en komt er nog behoorlijk goed mee weg ook. De mengeling van bombastische stadionrock, zware metalriffs en makkelijk mee te zingen refreintjes klinkt dan ook weer even aanstekelijk als altijd. Oké, het is soms haast kinderlijk eenvoudig en effectbejag ligt continu op de loer, maar de band slaagt er ook ditmaal glansrijk in om het songmateriaal overtuigend en meeslepend te laten klinken. Een echte guilty pleasure dus.

avatar van Mr. Rock
Zo'n album dat stiekem best lekker klinkt, al weet je dat het eigenlijk niet zo veel soeps is. Die pogingen tot ballads kunnen ze overigens beter achterwege laten, Stars en Lions zijn wanstaltige draken.