Raging Slab - Dynamite Monster Boogie Concert (1993)

Label: RCA

1. Anywhere But Here (3:57)
  2. Weatherman (3:12)
  3. Pearly (3:37)
  4. So Help Me (4:13)
  5. What Have You Done (4:05)
  6. Take a Hold (5:02)
  7. Laughin' and Cryin' (3:19)
  8. Don't Worry About the Bomb (2:33)
  9. Lynne (4:33)

met John Paul Jones

10. Lord Have Mercy (3:52)
  11. National Dust (3:37)
  12. Ain't Ugly None (5:02)
Kingsnake
Graag een toelichting bij de lage stemmen gewenst.

Dit is hun beste plaat.

Elke song staat als een huis, met muziek van country, gospel, ballades to bijna-metal.

Echt belachelijk, de lage stemmen, alhier

avatar van trebremmit
Luister hem nu in het kader van de stoner album k.o, niet verkeerd dit, lekkere ritmes, goeie zanger, beetje southern geluid.

Ozric Spacefolk
Door Rick Rubin geproduceerd rock-monster.

De plaat is overgoten met een grunge/southern/sleaze/metal saus.
Posthuum is deze band wel een van de eerste van een nieuwe generatie rockbands, zoals we die in de jaren negentig tegen zouden komen.

Op deze, maar ook vorige platen is duidelijk te horen waar bands van Alice in Chains tot Black Crowes later bekend mee zouden worden.

Natuurlijk, moet de invloed van Raging Slab niet overschat worden, maar in een tijd die werd gedomineerd door synthpop, was het toch wel Raging Slab die de aftrap gaf tot een retro-rock trend.