Nina Simone - Wild Is the Wind (1966)

Jazz / Soul
Label: Philips

1. I Love Your Lovin' Ways (2:24)
  2. Four Women (4:22)
  3. What More Can I Say? (2:47)
  4. Lilac Wine (4:10)
  5. That's All I Ask (2:27)
  6. Break Down and Let It All Out (2:39)
  7. Why Keep on Breaking My Heart (2:30)
  8. Wild Is the Wind (6:51)
  9. Black Is the Colour of My True Love's Hair (3:23)
  10. If I Should Lose You (3:54)
  11. Either Way I Lose (3:54)
avatar van Minneapolis
west schreef:
Goed gezien volgens mij Minneapolis. En volgens mij is inderdaad roze de originele kleur, maar er zijn ook al 1e uitgaven met rode hoes.

Bedankt. Houd ik rekening mee. Ik ben een miereneuker qua lp's verzamelen, vandaar. Hoewel ik niet van roze houd moet deze hoes roze zijn in mijn beleving.

avatar van Kronos
Rood en roze zijn wel lastige kleuren om goed weer te geven op een computerscherm maar er lijkt echt verschil te zijn. De roze staat er als Master Release.

Bij Silk & Soul lijkt er dan weer een oranje variant te zijn.

Ik ben zelf de trotse bezitter van deze roze mono lp uit mijn geboortejaar:
Nina Simone - Wild Is The Wind (1966, Vinyl) | Discogs

avatar van Kronos
Ik heb er minder geld aan uitgegeven en doe het met deze remaster op cd, met originele roze hoes en Philips logo.

Toch viel het mee, ik heb de LP een tijd geleden voor 25 euro gekocht in mooie staat.

avatar van Kronos
Valt inderdaad nog mee maar toch een vijfvoud.
Ik heb wel verschillende lp's van Nina Simone maar allemaal recente heruitgaven.

avatar van AOVV
Op dit album staan met Four Women en het titelnummer twee van de strafste songs die Nina Simone ooit opnam, in mijn ogen. Ontzettend intens en indringend, de manier waarop Simone de songs brengt. Songs als Lilac Wine en Black Is the Color of My True Love's Hair komen daar dan ook nog bij, en dan weet je wel dat dit een geweldig album is.

Het is ook nog 'ns meer dan louter de som der delen, dit Wild Is the Wind. De sfeer die rond de nummers hangt, is op zijn minst beklemmend te noemen; een effect dat alleen maar wordt versterkt door die prachtige, wat vreemde stem van Nina Simone, waar een heel spectrum aan emoties uit spreekt. Ze kan melancholisch voor de dag komen, dan weer lief klinken om het volgende moment haast bijtend te snauwen.

Kort samengevat: geweldige plaat!

4,5 sterren