Saracen - Heroes, Saints & Fools (1981)

Rock / Metal
Label: Nucleus

1. Crusader (6:21)
  2. Rock of Ages (3:17)
  3. No More Lonely Nights (3:23)
  4. Horsemen of the Apocalypse (6:15)
  5. Heroes, Saints and Fools (7:22)
  6. Dolphin Ride (3:47)
  7. Ready to Fly (8:16)
avatar van Sir Spamalot
De tand des tijds staat scherp en is ongenadig voor iedereen. Na een lange queeste heb ik deze nu ook kunnen beluisteren na een pauze van meer dan twintig jaar.
Het staat gecatalogeerd als NWOBHM en het is wel één van de voorlopers, een mix tussen hardrock en NWOBHM. Prettig wegluisterend muziek, niet altijd even sterk, de sporadische toetsenpartijen vind ik niet altijd even geslaagd, de gitarist speelt hierop prima gitaarpartijen, zeker op de langste en in mijn ogen beste nummers: Heroes, Saints and Fools en Ready to Fly. De meer dan degelijke zanger speelt hier ook de keyboards in.
Opgelet: er lopen er volgens mij weten drie rond met de naam Saracen, twee in het Verenigd Koninkrijk en één in Australië. Verwarring is zeker mogelijk.
Prettig weerzien en wederhoren, een verloren gewaande vriend die is teruggekeerd.

avatar van eddiemaiden
ik hou normaal niet zo van keyboards
maar moet zeggen op dit album van saracen past het wel
maar soms net wat te veel keyboards naar mijn meening

heroes saint and fools en rock of ages is wel mijn favo
ik heb trouwens de dubbel cd daar zit ook nog red sky in met het prachtige castles in the sand
en cd 2 is dan heroes saint and fools

avatar van Guinness1980
eddiemaiden schreef:
ik hou normaal niet zo van keyboards

Op cd valt het nog mee maar heb deze heren 2 weken geleden tijdens het Keep It True festival in Lauda-Köningshofen aan het werk gezien en toen werkte de keyboards me enorm op de zenuwen.

avatar van Barfly
Op elpee gezien, maar 90 Euro vond ik nogal veel. Is dat een 'normale' prijs voor deze elpee?
Het is wat de gek er voor geeft natuurlijk, maar misschien heeft iemand deze al eens voor lagere prijzen zien staan?

avatar van Sir Spamalot
Barfly, ik heb deze plaat nog nooit gezien, ik ken de naam, dat wel. Ik zou zeggen, laat je eens gaan op Discogs, hoewel ik dat zelf nog nooit heb gedaan: klik. Daar voor minder dan 5 eur . Eentje toch want de rest draait rond de 40 eur op vinyl.

Halveke af want net dezelfde ervaring als Guinness1980, keyboards beginnen op mijn zenuwen te werken.

avatar van Barfly
Dat is inderdaad goedkoop, maar de kwaliteit lijkt niet over te houden.
Ik loop er nog wel een keer tegen aan, hoop ik, in een goede kwaliteit.
Bedankt voor de tip, Sir

avatar van Sir Spamalot
Graag gedaan, Barfly. Toch heb ik mijn twijfels of je deze ooit zult tegenkomen, want dit lijkt zo obscuur en daardoor per definitie waarschijnlijk duur. Mocht ik hem tegenkomen, zou ik wel durven maar niet voor zotte prijzen.

avatar van Barfly
Na ruim 5 jaar kom je de elpee toch makkelijk tegen; weliswaar als re-issue in rood vinyl op bol.com