Gregory Alan Isakov - Gregory Alan Isakov with the Colorado Symphony (2016)

Zuid-Afrika
Folk
Label: Suitcase Town

1. Liars (5:16)
  2. Dandelion Wine (3:08)
  3. Big Black Car (4:35)
  4. The Stable Song (6:09)
  5. Amsterdam (3:09)
  6. Master & a Hound (3:21)
  7. Saint Valentine (3:18)
  8. That Sea, the Gambler (4:46)
  9. Living Proof (4:07)
  10. If I Go, I'm Goin' (4:24)
  11. Unwritable Girl (2:59)
avatar van chevy93
Wat ik van de man gehoord heb op YouTube was erg goed, qua live-uitvoeringen dus.

avatar van muziekobsessie
liars klinkt al fantastisch! zeer benieuwd naar dit album

J0ost
Amsterdam. Man man man man.

avatar van Lambchop
J0ost schreef:
Amsterdam. Man man man man.

Heb het album nog niet gehoord maar is dit het zelfde Amsterdam als op z'n eerdere album ?

Groet

avatar van muziekobsessie
Echt heel mooi album. eigenlijk vind ik dit beter dan zijn vorige studioalbums. Zo'n heel orkest geeft veel dynamic maar is stil daar waar nodig. Eindelijk is 'n leuke trend. Hopelijk komt hij met orkest naar Nederland. Alhoewel ik steeds meer artiesten Nederland over zie slaan.

avatar van Lura
muziekobsessie schreef:
Echt heel mooi album. eigenlijk vind ik dit beter dan zijn vorige studioalbums.

Dat had ik wel verwacht bij jou. Bij mij is het precies andersom.

J0ost
Lambchop schreef:

Groet

Amsterdam is hetzlfde, maar dan met orkest. Komt erg goed uit de verf. Vind helaas twee van mijn favoriete nummers, dandelion wine en master and a houdn, net wat minder nu.

avatar van Broem
Een bijzonder smaakvol en apart gearrangeerd album. Het staat onder de live albums dus ik ga ervan uit dat het met weinig geknutsel op de plaat is gezet (zeker weten doe ik het uiteraard niet) Dat maakt het voor mij nog meer bijzonder. Meer artiesten maken albums waarop ze zich laten begeleiden door een symphony orkest maar vind dat vaak een wat bombastisch geluid krijgen. Niks van dat op dit album van Gregory. Smaakvol, ingetogen en knap gearrangeerd (nou val ik in herhaling geloof ik) Verder ook nog eens mooie liedjes, altijd meegenomen. Verrassend lekker.

avatar van bas2204
Wat een smaakvol album is dit geworden. De nummers van Gregory Alan Isakov blijken zich perfect te lenen voor een uitvoering met orkest

avatar van RoyDeSmet
Het album staat onder live, maar ik heb nog geen publiek of iets dergelijks gehoord waaruit blijkt dat dit 'live' is. Sure, het zal misschien "Live" opgenomen zijn, i.e. alle instrumenten tegelijk, maar toch...

Ik zit nu halverwege 'Amsterdam'. Wat begint die mooi zeg! Vind het orkest daar bij vlagen wel iets te zwaar aangezet. In het tweede deel krijgt het bijna iets kitscherigs.

avatar van Ducoz
RoyDeSmet schreef:

Het is gewoon in studio met orkest. Er is echter wel een tour geweest met orkest. Studioalbum dus.

avatar van chevy93
Mijn favoriete nummer van hem, Amsterdam, is hier misschien wel een van de minste nummers. Dat zeg ik niet vanwege een matige performance, maar omdat de rest zo verdomd goed is. If I Go, I'm Goin is niets minder dan weergaloos.

avatar van bas2204
Vandaag aangeschaft op wit vinyl. Kan niet wachten om hem te draaien

avatar van Lambchop
chevy93 schreef:

Echt he

avatar van muziekobsessie
Oei gister in paradiso gezien met band (drummer, banjo, gitaar, viool, contrabas en chello). Soort combi band-orchestra. Bloedmooi optreden. Wat n dynamiek. Soms met maar 1 mic. allemaal er om heen voor de afwisseling. De lat ligt erg hoog nu dit jaar....

avatar van Gladius
muziekobsessie schreef:

.. en ik heb ze gisteren gezien in Trix in Antwerpen. Idem, fantastisch concert. Live klinkt hij echt minstens zo goed. En die band is echt fenomenaal, zo'n grote meerwaarde, stuk voor stuk goeie muzikanten. En dat allemaal voor een luizige €12,5!

Zoveel hoogtepunten, maar ik werd echt wel omver werd geblazen door die cover van Springsteen,'Dry Lightning', samen met Leif Vollebek.
Gregory Alan Isakov and Leif Vollebek - Dry Lightning (Bruce Springsteen Cover) - YouTube

Bracht hij bij jullie ook als bisnummer All Shades of Blue (akoestisch)?

avatar van meneer
Damn.. heb ik weer. Door Spotify aanbeveling bij Bon Iver hoor ik dit vanavond voor het eerst. Heeft hij gisteravond opgetreden. Klinkt goed, trouwens..