Heart - Beautiful Broken (2016)

Label: Concord

1. Beautiful Broken (2:25)
  2. Two (4:23)
  3. Sweet Darlin' (3:52)
  4. I Jump (3:52)
  5. Johnny Moon (4:15)
  6. Heaven (5:23)
  7. City's Burning (3:49)
  8. Down on Me (5:12)
  9. One Word (3:33)
  10. Language of Love (3:34)
avatar van musician
Als dat maar goed gaat, is natuurlijk al gauw een eerste gedachte bij herinterpretaties (oude nummers in de herkansing dus) van een zevental tracks. Drie echte nieuwe. Dat maakt voor de fans de aanschaf noodzakelijk.

Ja het kan, een nieuwe versie van oud werk, mits natuurlijk aan diverse randvoorwaarden wordt voldaan. De nummers moeten met elkaar een gesloten front vormen, met uiteindelijk het gevoel dat er sprake is van één samenhangend album. Verder moeten er geen oude klassiekers tussen staan. Dan bekruipt het gevoel dat het niet klopt.

En verder, gelukkig dachten de zusje er zelf ook al aan, geen langdurige ellenlange sessies. 40 minuten en 10 nummers is een prima tijd. Dat willen mensen wel uitzitten, als het allemaal smaakvol is gedaan.

En daar zijn Ann en Nancy Wilson dan weer prima in geslaagd. Ik had bijna de uitstekende single Heaven nog gemist, een nummer van oorspronkelijk het live album Alive in Seattle.
Maar het is een prima Heart album geworden, met precies alles wat je er van mag verwachten. Ook als is een deel dan in een ver verleden geschreven (de oudste zijn 2 tracks van Bébé le Strange, 1980).

avatar van gigage
Leuk dat J. Hettfield (ja, de) nog een beetje mee yeaht op de opener.