Chevelle - The North Corridor (2016)

Label: Epic

1. Door to door Cannibals (4:35)
  2. Enemies (3:29)
  3. Joyride (Omen) (3:36)
  4. Rivers (3:59)
  5. Last Days (4:11)
  6. Young Wicked (3:05)
  7. Warhol's Showbiz (4:30)
  8. Punchline (5:10)
  9. Got Burned (3:39)
  10. Shot from a Cannon (8:11)
1,5
Op eerste gehoor flinke tegenvaller. het lijkt alsof ik naar 7 of 8 dezelfde liedjes zit te luisteren.
Alleen Shot from a cannon steekt boven de rest uit.
Heb wel sterk het idee dat er meer in zit, maar dat ik het nog niet 'gehoord' heb.

avatar van michaelSOAD
Bij mij valt dit album ook flink tegen helaas. Chevelle is één van mijn favoriete bands die mij nog nooit echt teleurgesteld heeft. Ook dit album bevat geen slechte nummers, ik mis alleen de afwisseling en de nummers doen mij niet zo veel.
Ik heb dit album al een aantal keer regelmatig opgezet om toch het gevoel misschien te krijgen bij de volgende luisterbeurten, dit is echter nog steeds niet het geval. Ik vrees dat ik dit album nooit echt goed ga vinden helaas.

avatar van Oepsje
Wat een negatieve reacties hier. Bij mij valt dit album juist heel erg in de smaak na de laatste 3? albums overgeslagen te hebben. Ik kon wel weer goed genieten van dit plaatje!

1,5
Beginnen nu toch wel wat kwartjes te vallen bij Door to door cannibals, Joyride en Enemies.
Waarbij vooral Enemies prachtig blijkt te zijn.

avatar van legian
Ik kan hier helaas een stuk minder mee dan de vorige platen, de tweede helft klinkt net wat fijner maar het is het allemaal net niet. Op de vorige platen klonk er nog een creatieve geest doorheen, hier klinkt het voornamelijk erg basic en op automatische piloot.

avatar van james_cameron
Eén van de mindere albums van de band helaas. De vorige plaat liet al een hardere koers horen, die hier wordt doorgezet. Op zich geen probleem, maar de band komt niet voor de dag met sterke songs. Integendeel; de hier verzamelde songs zijn weinig memorabel. De invloed van Tool is nog steeds overduidelijk hoorbaar, maar waar Chevelle voorheen een fijne combinatie liet horen van het geluid van die band en subtiel, lekker in het gehoor liggend songmateriaal, is alles ditmaal rauw, schreeuwerig en eentonig.

avatar van Mr. Sunset
Wat een onterecht laag cijfer. Dit is inderdaad niet het beste album dat Chevelle tot nu toe heeft gemaakt en de nummers zijn minder inspirerend dat bijvoorbeeld een "Vena Sera" maar een 2.8 is wel erg laag.

avatar van Zeedeveel
Ik luisterde zojuist voor de eerste keer naar Chevelle door Youtube die mij het nummer 'The Red' aanraadde. Omdat op Spotify te zien was dat ze dit jaar een nieuw album hebben uitgebracht, heb ik vervolgens maar nummers van The North Corridor beluisterd. Terwijl bands zoals Karnivool en Soen ook duidelijk een door Tool-geïnspireerde sound hebben, klinkt het werk van deze Amerikaanse band een stuk minder inspirerend. Ik denk dat ik er verstandig aan doe om toch bij het begin te beginnen en hun eerste cd nu een luisterbeurt te geven.

avatar van Korreltje Zout
Shot from a Cannon, Joyride, Warhol's Showbiz en Punchline zijn erg goed. Lekker zwaar en donker.