Ibrahim Maalouf - Dans les Forets de Siberie (2016)

Frankrijk

3. Première Glace (1:33)
  4. En Cabane (1:32)
  5. Une Présence (1:34)
  6. Tempête (3:56)
  7. Dans les Forêts (3:21)
  8. Vers le Lac (3:14)
  9. Tourbillon (1:45)
  10. L'aube (1:21)
  11. Lévitation (2:08)
  12. L'anniversaire (2:06)
  13. Les Autres (3:12)
  14. Aleksei (1:41)
  15. Libre (2:47)
  16. Dernier Voyage (4:28)
  17. Red & Black Light [Version Film] (4:24)
avatar van Broem
Werkelijk (wederom) een prachtig album van Ibrahim Maalouf. Niet voor het eerst dat hij een soundtrack aflevert. Nog geen idee waar de film over gaat maar aan de muziek zal en kan het niet liggen. Verstilde schoonheid. Voor mij een van zijn beste albums tot nu toe. Geen noot teveel en zeker niet te weinig. Geniaal.

avatar van meneer
Hoorde vanochtend een nummer van hem op de radio. Zijn de albums van hem verschillend ? Het sprak mij zeer aan!

neo
Zowel zijn studio albums als scores hebben veel raakvlakken. Hij mixt zo onder andere veel Arabische invloeden met jazz en een reeks andere genres en culturen. Per studio of live albums is veel variatie, maar bij scores kun je zeggen dat de dramatische structuur wel zorgt voor terugkerende thema's en dus wat minder variatie. Dans les Forets de Siberiei is bijvoorbeeld zeer melancholisch, meer zelfs dan welk studioalbum tot dusverre. La Vache is weer een vrolijk werk met grote Balkan invloeden....

Zijn beste studioalbum is naar mijn idee is Kalthoum, zijn beste score Dans les Forets de Siberie, zijn beste gastoptreden op de cd Armand Amar - Home, maar zijn beste live uitvoering vind ik wat lastig.

avatar van meneer
Zeer bedankt voor je info neo, ik ga daar eens deze zomer voor zitten en verkennen. De eerste tonen bekoren mij zeer

avatar van Broem
Een heerlijke opener van dag dit album van Maalouf. Wat is dit toch vreselijk goed. Die gaat richting volle bak aan *.

avatar van John Milton
Erg lekker, inderdaad!

avatar van vigil
Wat rustiger dan gemiddeld bij Maalouf maar op zich logisch aangezien het de muziek is van een natuur/avontuur film
Dans les forêts de Sibérie trailer

Maar man man wat een pracht en praal weer