The Replacements - Sorry Ma, Forgot to Take Out the Trash (1981)

Pop / Punk
Label: Twin Tone

1. Takin' a Ride (2:23)
  2. Careless (1:08)
  3. Customer (1:29)
  4. Hangin' Downtown (2:06)
  5. Kick Your door Down (3:11)
  6. Otto (2:09)
  7. I Bought a Headache (2:24)
  8. Rattlesnake (1:48)
  9. I Hate Music (1:50)
  10. Johnny's Gonna Die (3:32)
  11. Shiftless When Idle (2:18)
  12. More Cigarettes (1:20)
  13. Don't Ask Why (1:57)
  14. Somethin to Dü (1:41)
  15. I'm in Trouble (2:10)
  16. Love You Till Friday (1:53)
  17. Shutup (1:23)
  18. Raised in the City (1:59)
  19. Raised in the City [Live, 1980 - Demo] * (2:16)
  20. Shutup [Live, 1980 - Demo] * (1:39)
  21. Don't Turn Me Down [Live, 1980 - Demo] * (1:54)
  22. Shape Up [Live, 1980 - Demo] * (2:11)
  23. You Ain't Gotta Dance [Studio Demo] * (2:24)
  24. Get on the Stick [Studio Demo] * (1:39)
  25. Oh Baby [Studio Demo] * (1:18)
  26. Like You (Outtake) * (1:44)
  27. Get Lost (Outtake) * (2:27)
  28. A Toe Needs a Shoe (Outtake) * (2:09)
  29. Customer [Alternate Take] * (1:32)
  30. Basement Jam (Rehearsal) * (3:32)
  31. If Only You Were Lonely [Twin Tone Single Version] * (2:53)
avatar van Zachary Glass
Paul Westerberg - als ik voor iemand bewondering koester, is het voor meneer Westerberg (een paar andere musicerende medemensen kunnen ook rekenen op mijn verwonderde bewondering ).

Maar meneer Westerberg en ik - da's een Love like Blood

Dit was dus z'n eersteling - punk is volgens Waits "a room without furniture". Wel, hier slaat Westerberg het meubelair van z'n veilige toekomst aan duigen. De nummers slaan in alle richtingen, de akkoorden gaan sneller over en weer dan de handen van een beroepsbekwame statisticus over een grafiek - en vooral die woede. De woede - die verdomd gevaarlijke woede, die lijkt te schreeuwen: "Blijf a.u.b. op een afstand!"

Ik kan niet exact verwoorden waarom ik zo tuk ben op Westerberg en z'n muziek

Hij kan zo mooi "Neen!" roepen tegen de wereld

Misschien past dit citaat van Graucho Marx nog het beste bij hem: I don't want to belong to any club that
will accept me as a member

avatar van gemaster
Heerlijk debuut van The Replacements. Op deze plaat is het nog 1 groot punkfestijn, iets wat later zou veranderen. Dat wil overigens niet zeggen dat dit album minder is dan het latere werk. Ook hier kan ik zeker 4 sterren aan kwijt namelijk. Favoriet is 'Customer'.

avatar van avdj
Vraag me niet waarom ik na Let It Be en Tim bij dit album ben aanbeland. Wellicht omdat mijn verwachtingen voor Please to Meet Me te hoog gespannen zijn, en ik het beluisteren ervan nog even wil uitstellen. Aan de titel van het album te zien moeten de bandleden nog aardig jong zijn geweest.

Maar wederom een spetterend album. Snauwerige zang en nog weinig geraffineerde songs. Is dit stiekem niet heel sterk beïnvloed door Sex Pistols? Ik geef dit keer 4* want het is nog niet van het niveau van de albums die ik opnoemde.