New Model Army - Winter (2016)

4,06

Label: earMUSIC

1. Beginning (6:59)
  2. Burn the Castle (3:12)
  3. Winter (4:19)
  4. Part the Waters (4:25)
  5. Eyes Get Used to the Darkness (4:40)
  6. Drifts (4:26)
  7. Born Feral (6:25)
  8. Die Trying (3:35)
  9. Devil (4:33)
  10. Strogoula (4:10)
  11. Echo November (3:00)
  12. Weak and Strong (4:12)
  13. After Something (4:00)
27 BERICHTEN 1 MENING
geplaatst: 19 juli 2016, 18:06 uur [permalink]

geplaatst: 19 juli 2016, 18:23 uur [permalink]
Mooi, mooi!

avatar van Red Sail

geplaatst: 21 juli 2016, 21:24 uur [permalink]
Fraaie nummers! (Al is het wel een bijzondere setting om hartje zomer "winter" te beluisteren en bekijken).

Vorige twee albums waren erg sterk, dus ben erg beniewd.

avatar van Cannondale
geplaatst: 26 juli 2016, 20:06 uur [permalink]
Kan niet wachten! Deze 2 nummer erg mooi!

geplaatst: 1 augustus 2016, 10:30 uur [permalink]
Supergaaf zeg!

Echt een band die zichzelf heeft "heruitgevonden" en met elk album nog steeds sterker wordt!

geplaatst: 2 augustus 2016, 20:25 uur [permalink]
En "Devil" na +_ 5:28. GEWELDIG!!

Is This Thing On Independent Music Podcast | Is This Thing On? Independent Music Podcast - isthisthingonpodcast.com

roll on Maastricht muziekgieterij (30/9), Alkmaar victorie(1/10) en Amsterdam Melkweg (18/12)

avatar van Vagabond
geplaatst: 5 augustus 2016, 08:48 uur [permalink]
Klinkt weer geweldig. Mooi dat je altijd zo'n goed gevoel krijgt van luisteren naar NMA. Ik kijk uit naar de rest van het album en natuurlijk 1 oktober naar Alkmaar.

geplaatst: 16 augustus 2016, 17:24 uur [permalink]

avatar van snarf349

geplaatst: 25 augustus 2016, 20:21 uur [permalink]
35 graden buiten en het beste album van 2016 (zover) heet Winter!

geplaatst: 26 augustus 2016, 09:00 uur [permalink]
Bring me the snowfall, bring me the cold wind, bring me the winter

Mooi album na de eerste luisterbeurt vanochtend. Maar heeft bij mij nog niet de impact van Between Dog and Wolf. Voorlopige hoogtepunten Eyes Get Used to the Darkness en Strogoula

geplaatst: 26 augustus 2016, 23:42 uur [permalink]
De zang is wat zwakker geworden, maar als je jaren lang je longen uit je lijf hebt geschreeuwd tegen het onrecht in de wereld, dan is dit het gevolg.
De oprechtheid en het idealisme zijn nog steeds voelbaar.
Misschien is New Model Army wel de definitie van punk.

geplaatst: 29 augustus 2016, 17:23 uur [permalink]
Erg sterk album, zonder missers. Wel meerdere luister beurten nodig om de kracht van de nummers door te krijgen

geplaatst: 30 augustus 2016, 09:30 uur [permalink]
Na een paar luisterbeurten gaan de nummers steeds meer vorm krijgen. Waar ik eerst nog maar een paar favorieten had, komen er nu steeds meer bij. Born Feral is zo gaaf met een rustige opbouw en een heerlijk refrein met samenzang. Ook de stuwende drums maken het nummer hier helemaal af.

Zou nog wel eens een stukje beter uit kunnen pakken dan Between Dog And Wolf. En dat is al een dijk van een plaat!

geplaatst: 30 augustus 2016, 14:34 uur [permalink]
Soms moet ik nieuwe nummers van NMA eerst ook live gehoord hebben voor ze volledig binnenkomen. Deze cd had zoals ook eerder hier geschreven wat draaibeurten nodig maar is nu, al voor de concerten, al volledig geland. Wat ben ik hier weer blij mee. De band waar ik al zo lang (eind jaren 80) van hou stelt weer niet teleur, in tegendeel, Justins teksten raken me meer dan ooit.

geplaatst: 30 augustus 2016, 21:42 uur [permalink]

avatar van gewe
geplaatst: 29 september 2016, 14:30 uur [permalink]
weer een klasse plaat van justin sullivan en zijn vrienden van de army...al is het alleen al dat prachtige titel#er 'Winter' . de vorige cds waren ook al heel goed en deze doet er niet voor onder.
binnenkort ook in nederland te bewonderen...klasse!!!!!

geplaatst: 30 september 2016, 11:21 uur [permalink]

geplaatst: 12 november 2016, 13:15 uur [permalink]

geplaatst: 12 november 2016, 14:59 uur [permalink]
Dit is een bekende naam uit het verre verleden, maar ik heb er nooit een album van beluisterd.
Nou... dan wordt het wel een keertje 'tijd' voor New Model Army, niet waar? Zeker nu ik weer wat tijd over heb. In de Winter vind ik bovendien nog veel meer tijd voor goede muziek.

geplaatst: 12 november 2016, 15:17 uur [permalink]
Dan zou ik met een album uit de jaren 80 beginnen. Thunder and Consolation.

geplaatst: 12 november 2016, 17:17 uur [permalink]
Ha Alicia hier wat achtergrond info over NMA:
THE NEW MODEL ARMY STORY document *Highlights* - YouTube

Bij veel van mijn muziekvrienden sprong de vonk echt over na ze live gezien te hebben; ieder jaar spelen ze vlak voor kerst in de Melkweg: dit jaar op 18/12

geplaatst: 12 november 2016, 17:45 uur [permalink]
Bedankt voor info en tip deric raven en whitecoat! Altijd leuk!

geplaatst: 13 november 2016, 11:54 uur [permalink]
Als je de zondag opstart met Beginning en de spreeuwen met z'n allen subiet van het met vetbollen behangen hekje springen, dan weet je dat het goed gaat komen met deze zeer sombere dag!
Winter is weliswaar nog niet helemaal doorgedrongen tot deze regionen - dit album moet je gewoon een aantal malen beluisteren - echter, en dat zijn vaak de echte voorboden, de toppers van deze plaat Beginning, Winter, Devil en Born Feral kondigen zich op dit moment al aan!

Fijne Winter!

avatar van Tav74
geplaatst: 15 april, 21:17 uur [permalink]
Was deze band al lang uit het oog verloren en dacht dat ze allang gestopt waren, was voor mij een soort cultnaam uit een grijs verleden. Tot ik uitgenodigd werd om mee te gaan naar een concert en ben gaan inluisteren. Dit album was de eerste die ik tegenkwam, en hij is direct grijsgedraaid (eerst op spotify, inmiddels op vinyl).
Wat een heerlijk album, raakt me van begin tot eind.

avatar van WesleyX16
geplaatst: 8 juli, 22:39 uur [permalink]
Samen met Clan Of Xymox gezien in de Maassilo. Twee geweldige bands. En ze zijn het maken van sterke songs nog niet verleerd. Altijd die dreigende sfeer in hun songs. Je wordt als het ware gedwongen te luisteren wat meneer te vertellen heeft.