New Model Army - Winter (2016)

Label: earMUSIC

1. Beginning (6:59)
  2. Burn the Castle (3:12)
  3. Winter (4:19)
  4. Part the Waters (4:25)
  5. Eyes Get Used to the Darkness (4:40)
  6. Drifts (4:26)
  7. Born Feral (6:25)
  8. Die Trying (3:35)
  9. Devil (4:33)
  10. Strogoula (4:10)
  11. Echo November (3:00)
  12. Weak and Strong (4:12)
  13. After Something (4:00)
De zang is wat zwakker geworden, maar als je jaren lang je longen uit je lijf hebt geschreeuwd tegen het onrecht in de wereld, dan is dit het gevolg.
De oprechtheid en het idealisme zijn nog steeds voelbaar.
Misschien is New Model Army wel de definitie van punk.

avatar van Alicia
Als je de zondag opstart met Beginning en de spreeuwen met z'n allen subiet van het met vetbollen behangen hekje springen, dan weet je dat het goed gaat komen met deze zeer sombere dag!
Winter is weliswaar nog niet helemaal doorgedrongen tot deze regionen - dit album moet je gewoon een aantal malen beluisteren - echter, en dat zijn vaak de echte voorboden, de toppers van deze plaat Beginning, Winter, Devil en Born Feral kondigen zich op dit moment al aan!

Fijne Winter!