The Sugarcubes - Life's Too Good (1988)

IJsland
Rock / Pop
Label: One Little Indian

1. Traitor (3:08)
  2. Motorcrash (2:23)
  3. Birthday (3:59)
  4. Delicious Demon (2:43)
  5. Mama (2:56)
  6. Coldsweat (3:15)
  7. Blue Eyed Pop (2:38)
  8. Deus (4:07)
  9. Sick for Toys (3:15)
  10. Fucking in Rhythm & Sorrow (3:14)
  11. Take Some Petrol Darling * (1:27)
  12. Cowboy * (3:26)
  13. I Want * (2:14)
  14. Dragon (Icelandic) * (3:07)
  15. Cat (Icelandic) * (2:56)
  16. Coldsweat [Remix] * (3:16)
  17. Deus [Remix] * (5:12)
Het Björk elfje zit hier nog gevangen in IJsland.
Gekruisigd aan haar vleugeltjes op de muur in een vormgegeven schilderij.
Wanhopig proberen om te ontsnappen.
The Sugarcubes maakt vrolijke, maar tevens opgefokte post-punk, maar vooral door hun afkomst klinkt het een stuk verfrissender.
Geen nasleep van de koude oorlog, Birthday heeft het mysterieuze van Cocteau Twins, maar dan niet de sfeer van het woud van Robin Hood.
Hier klinkt het eerder als de soundtrack van Ronja de Roversdochter; inclusief de grappige vervelende trol, welke rol hier Einar Örn vervuld.
Af en toe brabbelt hij er iets tussendoor.
Maar het is vooral het hysterische enthousiasme van Björk die hier domineert.
De latere meer dance gerichte muziek van haar is natuurlijk ook erg goed, maar misschien gaat mijn voorkeur steeds meer naar dit werk.