R. Kelly - 12 Play (1993)

R&B
Label: Jive

1. Your Body's Callin' (4:37)
  2. Bump N' Grind (4:15)
  3. Homie, Lover, Friend (4:22)
  4. It Seems Like You're Ready (4:38)
  5. Freak Dat Body (3:43)
  6. I Like the Crotch on You (6:37)
  7. Summer Bunnies (4:14)
  8. For You (5:01)
  9. Back to the Hood of Things (3:52)
  10. Sadie (4:30)
  11. Sex Me, Pts. 1-2 (11:27)
  12. 12 Play (5:54)
avatar van DJFreez
Wat mij betreft één van de beste albums van R. Kelly. Goede uptempo tracks en veel sterkere ballads dan op zijn eerste album. De cover "Sadie" heeft een meesterlijke uitvoering op dit album. 4,5*

avatar van snoopy
Soms ga ik lekker chillen op de bank en dan luister ik soms wel naar Bump N' Grind.

Your Body Is Calling, een van z'n beste nummers!

avatar van jelmer19
ben ik het mee eens, heerlijke song!!

avatar van Reijersen
R. Kelly is één van mijn favoriete zangers. Hij heeft naar mijn mening een topsound en staat vocaal erg sterk. Dit album begint erg goed (nrs. 1 t/m10 ) om met de laatste 2 nummers minder goed (vooral tekstueel) af te sluiten.

avatar van daoneandonly
Dit album is echt lekker, gewoon voor die keren dat ik dr zin in heb (en dat is mijn geval best vaak) lekker zwoel op de juiste manier: een 4,5

avatar van Soulistic
Met dit album kwam ik voor het eerst in aanraking met de echte zoete muziek genaamd R&B. En ik had het niet beter kunnen treffen door gelijk met de grootste naam in dit muziek genre te beginnen (met uitzondering van Jodeci dan).
"Your Body's Callin'" & "Homie, Lover, Friend" zijn mijn favoriete tracks!
En de cover van " The Detroit Spinners" Sadie vind ik toch ook wel erg mooi. Het is alleen jammer dat het een best gevarieerd album is en dus niet zonder te skippen het album op kan zetten in je slaapkamer als je in gezelschap bent van vrouwelijk schoon
en zoals "daoneandonly" al eerder zei d'r zin in hebt.