Linkin Park - In the End (2002)

Alternatieve titel: Live & Rare

Label: Warner Bros.

1. In the End (3:36)
  2. Papercut [Live at Docklands Arena, London] (3:12)
  3. Point of Authority [Live at Docklands Arena, London] (3:29)
  4. A Place for My Head [Live at Docklands Arena, London] (3:10)
  5. Step Up [1999 Demo] (3:54)
  6. My December (4:17)
  7. High Voltage [New Version] (3:45)
Dit is mijn eerste toevoeging

Dit album heeft, zoals jullie kunnen zien, m.u.v. de live performances twee nieuwe nummers die niet zijn uitgebracht op andere albums van Linkin Park.

Jullie zullen nu wel denken dat alleen My December nieuw is, maar het nummer High Voltage op dit album is een andere en betere versie dan de versie op Hybrid Theory.
Deze versie vind ik zelf wel mooi.

Een betere versie dan op Hybrid Theory EP

foutje

Elvan
Prachtige album *5 Sterren

Het blijft toch een prettig weerzien - die eerste Linkin Park. (nostalgie heeft ook zijn waarde)

Verdienstelijke EP ook met enkele energievolle live-versies.

Het is echter Step Up dat wat mij betreft met de hoofdprijs naar huis gaat.
En wel om 2 redenen:

1) Het nummer kent enkele boeiende overgangen, op smaak gebracht door overvloedig gescratch. Men lustte er wel pap van, zo rond het jaar waarop de wereld ten einde zou komen. Ik vind de sfeer van het nummer hoe dan ook best aangenaam, voornamelijk door de eerder vermeldde nostalgie. Alsof ik in een tijdmachine stap.

2) In retrospect is Step Up een tragische komedie. Alsof de complete neergang van Linkin Park altijd al een uitgekiende strategie was. Ik citeer:

In a time when rock hip hop rhymes are childish
You can’t tempt me with rhymes that are empty
Rapping to a beat doesn’t make you an MC
With your lack of skill and facility
You’re killing me
And a DJ in the group just for credibility

Iets over de pot die de ketel verwijt...