The Comet Is Coming - Channel the Spirits (2016)

Electronic / Jazz
Label: Leaf

1. The Prophecy (1:48)
  2. Space Carnival (3:35)
  3. Journey Through the Asteroid Belt (5:33)
  4. Nano (1:16)
  5. New Age (5:27)
  6. Slam Dunk in a Black Hole (2:25)
  7. Cosmic Dust (3:26)
  8. Star Furnace (5:37)
  9. Channel the Spirits (4:03)
  10. Deep Within the Engine Deck (1:22)
  11. Lightyears (4:46)

met Joshua Idehen

12. End of Earth (2:16)
avatar van ohmusica
Geweldig.... jazz, electronica, funk en psychedelic rock het zou tijd worden als dit soort muziek wat meer erkenning zou kunnen krijgen, mogelijk wat weerbarstig, maar het barst van de energie en creativiteit

avatar van oolong
Leuk! Veel creativiteit ja. Ik hoor hierin veel terug van Polar Bear, het heeft een zelfde combinatie van polyritmes, saxofoon en electronica. Maar hoewel het best avontuurlijk en creatief is allemaal, mis ik hier nog een beetje de inhoud.

(verwijderd)
oolong, de saxofonist van deze band speelt ook nog in Sons of Kemet waar Seb Rochford (van Polar Bear) een van de twee drummers is, dus een link met Polar Bear is er zeker.
Dit was voor mij toch ook wel een van de hoogtepunten op Into the Great Wide Open, wat een energie spatte daar van het podium af! (Zelfde gold trouwens begin van het jaar voor Sons of Kemet tijdens Transition festival).
Toch het album maar even goed luisteren

(verwijderd)
Toevoegend aan het vorige bericht: de andere 2 hebben blijkbaar ook nog een zijproject genaamd Soccer96 check: Soccer96 - soccer96.bandcamp.com

avatar van Bartjeking
Staat dit jaar in de gerenomeerde Mojo-top 50. Ik moet er nog een beetje aan wennen, beetje overweldigend allemaal. Komt in mijn geval door de toevoeging van de Electronica; de rest van de smaken heb ik de afgelopen jaren al eigen gemaakt

avatar van Noere
Hoewel niet onaardig vind ik dit wel een typisch gevalletje vorm boven inhoud, denk niet dat ik hier op de lange termijn nog veel aan ga beleven

N.a.v. recensie van BKS + noemen van deze band als act voor de komende LGW maar eens op de spotifiets gestapt en dit klinkt echt wel toffens. Even paar keer draaien.

avatar van Vince vega
Mjuman schreef:

Al spotifietsend raad ik u dan aan ook nog even door te trappen naar het nieuwe album van Sons of Kemet, een andere band van de heer Shabaka Hutchings, in het geheel niet toevallig een van de curatoren van LGW

Vince vega schreef:

Die stond idd op de 2checklist -. Gistermiddag naar Yuri Honing geweest in Cloud Nine (hij speelde Goldbrun integraal, + nog een nieuw nummer, Narcissus) en als attentie lag voor iedereen op de stoel een programmagids van Tivre klaar, met overzicht van jazz en de grotere festivals daar, w.o. Transition en LGW. Merk dat ik meer hecht aan indoorfestivals, leeftijdskwestie denk je dan wellicht - zeg trouwens maar jij tegen mij - maar ben nooit zo dol geweest op grootschaligheid van buitenluchtfestivals.

avatar van Vince vega
Mjuman schreef:

Gistermiddag naar Yuri Honing geweest in Cloud Nine

Nice, dan zijn we elkaar net misgelopen (al weet ik niet of ik je herkend had na die ooit vluchtige ontmoeting op een school in Vlaardingen), ik was daar op dat moment samen met voormalig user Elmeromero nog een trapje hoger in Club Nine bij Fluister: Siavash Amini en Saffronkeira.

Ik ben een stuk jonger, maar zelfs ik heb liever die indoorfestivals, al sla ik North Sea al weer een paar jaar over vanwege toch weer die grootschaligheid. Transition moet ik ook eens bezoeken en mijn bezoek aan LGW afgelopen keer zal ongetwijfeld een vervolg krijgen dit jaar.