Lawrence Arabia - Absolute Truth (2016)

Nieuw-Zeeland
Pop / Folk
Label: Flying Nun

1. A Lake (3:28)
  2. Sweet Dissatisfaction (3:02)
  3. The Old Dancefloor (2:15)
  4. I Waste My Time (3:33)
  5. Brain Gym (2:46)
  6. O Heathcote (4:19)
  7. Another Century (3:06)
  8. The Palest of Them All (4:39)
  9. Mask of Maturity (4:01)
  10. What Became of That Angry Young Man? (3:23)
avatar van WoNa
De eerste single. 'A Lake' was mijn kennismaking met de muziek van James Milne. Een kennismaking die direct naar meer smaakte. Dat meer kwam in de vorm van het album Absolute Truth. Voor een artiest op zoek naar publiek is het een gevaarlijk album. Iemand die slechts oppervlakkig luistert, zal er volkomen aan voorbij gaan. Die 34 minuten zijn over voordat je het in de gaten hebt. Zodra ik mijn oren op luisteren zette, openbaarde zich een waaier aan subtiele wendingen en toevoegingen, in de aan de basis eenvoudig lijkende songs. Het knappe van Absolute Truth is dat Lawrence Arabia deze effecten weet te bereiken met een minimum aan middelen.

Als ik het album ergens mee moet vergelijken, kom ik uit bij Crowded House en Paul McCartney, maar dan met alle op de voorgrondtredende effecten er van afgestript. Dat Absolute Truth desalniettemin weet te overtuigen, is des te knapper.

Zoals gezegd, is Absloute Truth mijn kennismaking met Lawrence Arabia. Dat geeft weer iets om te ontdekken.

Je kunt het hele verhaal hier lezen op WoNo Magazine.