Throes of Dawn - Our Voices Shall Remain (2016)

Finland
Rock / Metal
Label: Argonauta

1. Mesmerized (9:25)
  2. We Used to Speak in Colours (8:45)
  3. Lifelines (7:46)
  4. The Understanding (9:47)
  5. Our Voices Shall Remain (6:35)
  6. One of Us Is Missing (9:18)
  7. The Black Wreath of Mind (14:24)
avatar van Demonizer
Schitterend, geen woorden om al dit moois te beschrijven. Zalig wegdromen in prachtige melodieën en melancholie. Eindeloos durende solo's die dan nog te vlug gedaan zijn eigenlijk.Ja vroeger veel harder etc..... en Pink Floyd is niet ver weg maar wie is er niet beinvloed door P.F. in dit genre.
Topwerkje

avatar van snarf349
Zeker Pink Floyd invloeden. De gitaarsolo in "Lifelines" is helemaal "Comfortably Numb". Maar dat is niet erg, is een goede solo.....
Prima album!

avatar van pos
pos
Weinig meer over van de sound van de vorige platen. Geen black metal invloeden meer maar Pink Floyd, Anathema en Tiamat hoor ik. Verrassend sterke plaat.

avatar van ekim
wat jammer dat deze plaat niet wordt opgepakt... In één woord schitterend! Liefhebbers van een hardere versie van bv Airbag, verplichte kost!

ekim schreef:

Inderdaad , het is onbegrijpelijk dat er niks terug te vinden is over dit schitterende album. Draait nu al weken overuren in mijn oren en nog steeds bezorgen de nrs me kippenvel.

avatar van Alicia
Supertip! Mooi om in de Kerstvakantie grondig aan een luisterbeurt te onderwerpen!

avatar van Aladdin
Erg mooi dit, alleen de vocals...die zijn erg matig. Zit ik toch te zeiken, terwijl ik deze plaat inmiddels grijs draai.

avatar van Alicia
Het is wat, ik doe dat halve puntje er gewoon weer bij! De vocalen mogen dan op sommige momenten wat aan de matige kant zijn: de zanger mist namelijk wat power en zuiverheid hier en daar, maar ik vind 't in dit uitzonderlijke geval niet echt storend. De muziek daarentegen is gewoon schitterend. De gitaarsolo's zijn super!

Het vorige album The Great Fleas of Echoes vind ik zelfs nog beter en dit ondanks enkele dreigende grunts, die echter heel fraai gemixt worden met gewone zang en andere keelklanken. Dat album is ook wat onheilspellender en staat eveneens vol prachtige melodieën.

avatar van pos
pos
Na een tijdje weer eens opgezet en ook maar een halfje verhoogd. Weergaloos toch die slepende nummers en die geweldige gitaarsolo's.

avatar van Demonizer
ALbum kan nu als pre-order besteld worden op vinyl. Limited to 300 copies.

Heerlijke plaat! En ja, het is Pink Floyd revisited maar dat maakt me niks uit. Hier hou ik wel van.

avatar van Ayreonfreak
Prachtig dit!

avatar van ProGNerD
Alicia schreef:

Niks afdoende op dit heerlijke laatste album, vind ik ook The Great Fleet of Echoes net wat beter; de daar nog aanwezige metalinvloeden geven het voor mij persoonlijk een net wat mooiere sfeer...

avatar van james_cameron
Met metal heeft dit weinig meer te maken; het geluid gaat meer richting de progressieve rock van bijvoorbeeld Pink Floyd. Lang uitgesponnen, sfeervolle tracks die slechts zelden naar een climax toewerken. Dat kan heel mooi zijn en dat is het soms ook wel, maar te vaak boeien de melodielijnen me niet en kabbelt alles maar een beetje door. De zang is ook niet bepaald sterk. Uiteindelijk blijft een gevoel van schouderophalen over. Meh.