Ach, het is beter dan de vorige twee albums, maar ik denk dat het tussen mij en Rivera gewoon niet meer goed gaat komen. De beste man heeft een paar prachtige zangpartijen opgenomen, maar de laatste albums is het vooral schreeuwen en als het zuiver is, vind ik het echt vaak tegen het valse aanzitten. De uithaal aan het einde van From The Pulpit To The Pit is gewoon lelijk, dat gaat echt niet veranderen. Het instrumentale (haha) Malediction is wel weer erg fijn en ook opvolger Repent In Fire gaat er prima in. Abolish The Sun vind ik dan wel weer een kutnummer (met fijne solo, dat dan weer wel). Het bewierookte
Black Cathedral heeft zijn momenten, maar in vergelijking met praktisch alles van Nosferatu, Remnants Of War of A Distant Thunder valt het gewoon in het niet. Afsluiter Dreamless Sleep heeft de sfeer wel, maar is wederom echt lelijk gezongen.
Helstar heeft echt wel prachtige dingen gedaan, maar deze huidige incarnatie is het voor mij gewoon niet zolang Rivera niet weer mooi gaat zingen of de band een andere zanger in huis haalt. Ja, muzikaal staat het echt nog wel overeind, maar enthousiast wordt ik er niet meer van.
Eindstand:
1. Nosferatu 4.5*
2. Remnants Of War 4.5*
3. A Distant Thunder 4.5*
4. Multiples Of Black 4*
5. King Of Hell 3.5*
6. Burning Star 3.5*
7. Vampiro 3*
8. Glory Of Chaos 3*
9. This Wicked Nest 2*
Gemiddeldes:
1. Domine 4,7*
2. Blind Guardian 4.5*
3. While Heaven Wept 4,4*
4. Finntroll 4,36*
5. Sonata Arctica 4,33*
6. Nevermore 4,31*
7. Primordial 4,25*
8. Psychotic Waltz 4,25*
9. Queen 4,23*
10. Gamma Ray 4,23*
11. Thyrfing 4,21*
12. Blue Öyster Cult 4,19*
13. Virgin Steele 4,13*
14. Savatage 4,13*
15. Genesis 4,10*
16. King Diamond 4,08*
17. Bruce Dickinson 4,08*
18. Rhapsody (Of Fire) 4,04*
19. Manilla Road 4*
20. Stratovarius 4*
21. Brainstorm 4*
22. Symphony X 4*
23. Magnum 3,92*
24. Helloween 3,9*
25. Iced Earth 3,88*
26. Helstar 3,61*
27. Black Sabbath 3,6*
28. Creedence Clearwater Revival 3,57*
29. Saxon 3.5*
30. Rainbow 3.5*
31. Solitude Aeturnus 3.5*
32. Cream 3.5*
33. The Who 3.45*
34. Pink Floyd 3,43*
35. Earth & Fire 3,39*
36. Led Zeppelin 3,39*
37. Thin Lizzy 3,38*
38. Bad Company 3,13*
39. Slayer 2,33*