Ryuichi Sakamoto - BTTB (1999)

Alternatieve titel: Back to the Basics

Japan
Neoklassiek
Label: Warner Bros.

1. Energy FLow (4:34)
  2. Put Your Hands Up [Piano Version] (4:51)
  3. Railroad Man [Piano Version] (4:41)
  4. Opus (4:25)
  5. Sonatine (3:38)
  6. Intermezzo (3:44)
  7. Lorenz and Watson (3:56)
  8. Choral No. 1 (2:27)
  15. Tong Poo (5:03)
  16. Reversing (3:56)
  17. Sonata * (3:30)
  18. Snake Eyes * (6:07)
totale tijdsduur: 1:02:59 (1:12:36)
avatar van E-Clect-Eddy
Deze wordt door NPR first listen tijdelijk in het zonnetje gezet ivm het 20-jarig jubileum.

Ik ken deze van Ryuichi niet en NeoKlassiek trekt me niet zo waar ik waag me wel aan een paar nummers.

Ik zie dat het album op NPR 10 minuten langer is dan wat hier staat, er staan 2 bonusnummers op en ook de trackvolgorde is omgegooid.

Prachtig album. Gevarieerde stukken op piano, van Satie-achtige nummers als 'opus' of 'lorenz and watson' tot het ambient 'do bacteria sleep' (prachtige titel trouwens!). Mijn absoluut favoriete werk is 'energy flow'. Melancholisch, blij, verdrietig, en vooral erg 'oorwurm'. Prachtige collectie composities, eenvoudig, doet zijn album titel eer aan!