Rendez-Vous - Rendez-Vous EP (2014)

Frankrijk

3. White Dress (3:37)
  4. Donna (4:31)
  5. Youth (5:04)
avatar van E-Clect-Eddy
Deze EP lijkt een uitgebreide heruitgave te zijn van een 3-tracks EP uit 2013 met naast Donna en Youth ook nog Cat's Mirror, die ontbreekt dus op deze versie maar is wel te streamen.

Deze EP is beduidend minder agressief en veel meer Synthpop/New Wave dan hun tweede EP Distance (2016). Daarom ook lastiger te beoordelen aangezien ik die nieuwe EP als eerst heb gehoord en die geweldig vind.

Deze EP(s) dan;
De 2013 tracks, Donna - Cat's Mirror - Youth - zo bij de eerste beluistering klinkt het mooi maar iets te braaf, al laat Youth al wel horen welke richting de band later voor zal kiezen. Fijne muziek zoals ik uit de bloeiperiode van de alternatieve muziek ken, circa 1977 - 1984.
De 2014 tracks, The Others - Plasticity - White Dress. Meer agressie, The Others heeft Sisters of Mercy en Joy Division/New Order invloeden. Zouden ze de oude synths en drumcomputers hebben overgenomen van die bands Voor Plasticity geldt hetzelfde als voor het vorige nummer maar met invloeden van The Cure. White Dress heeft iets weg van Devo meets Billy Idol, heeft een lekker drive.

Na het luisteren van Rendez-Vous krijg ik meteen wel heimwee naar de dagen van Alternatieve parties hier in Amsterdam in de 80s en vroege 90s.

avatar van Alicia
Uitstekende eerste EP! Ik weet nog niet welke ik beter vind. Deze of de nieuwe. We zullen het gaan zien!

avatar van E-Clect-Eddy
De kakofonische noise op het einde van Youth is ook erg fijn

avatar van E-Clect-Eddy
Vanavond maar eens aanhoren hoe dit live klinkt... en wie weet een EP-tje scoren.

avatar van Lars Muziek.
E-Clect-Eddy schreef:

Helaas liep ik het EP-tje (alleen op vinyl) mis, gisteren tijdens hun concert.
De verkoop liep zo goed tijdens de tour dat het uitverkocht was, of had jij nog geluk?

avatar van E-Clect-Eddy
Lars Muziek. Nope! alleen Vinyl op de tafel en een T-shirt... ik denk dat ze al uitverkocht waren voordat ze Nederland aandeden.

avatar van Lars Muziek.
E-Clect-Eddy schreef:

De band had alleen maar vinyl en t-shirts als merchandise, er waren geen cd's bij.
Dan had jij nog wel geluk als je opzoek was naar de EP op vinyl, want die waren dan twee dagen later uitverkocht.
Als tip gaven zij mij mee om in hun webshop te kijken, daar zou het nog wel voorradig zijn.