Kitaro - Dream (1992)

Japan
Electronic
Label: Geffen

1. Symphony of the Forest (4:43)
  2. Mysterious Island (3:40)
  3. Lady of Dreams (8:17)

met Jon Anderson

4. a Drop of Silence (2:56)
  5. A Passage of Life (8:00)
  6. Agreement (6:31)

7. Dream of Chant (3:53)

8. Magical Wave (3:06)
  9. Symphony of Dreams (5:44)
  10. Island of Life (9:41)

avatar van Gert P
Na lange tijd weer eens gedraaid en blijft toch een lekkere plaat om te luisteren.
Het 1ste nummer is gelijk al mooi, heerlijke muziek voor de late avond en lekker wegdromen.
Ook Yes frontman Jon Anderson zingt hier op 3 lange stukken wat weer aan Vangelis en Jon doet denken.

Heb ook nog the best of met zeer mooie nummers maar die staat niet in de lijst hier.

absoluut zijn mooiste

avatar van musician
Ik heb helemaal niets van Kitaro, tot ik las dat Jon Anderson hier drie stukken op zong. Het hoge gemiddelde bij dit album deed de rest. Nu heb ik Dream met één druk op de knop gekocht en afwachten maar.

Ik ga niet vooraf luisteren via youtube, dan is alle lol er al van af. De titels van de nummers doen wel vermoeden dat er op rustieke wijze wordt gewerkt met ruisende zeëen, vogels in het gebergte en zoemende insekten in het regenwoud.

Maar misschien beledig ik Kitaro hier wel tot op het bot en dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb ook een natuur-cd met regen- en onweersbuien en zal daar niets negatiefs van durven zeggen. Prima ambiance overigens, voor Jon Anderson.

Misterfool
Een bijzonder fantasierijke plaat. Sprookjesmuziek!. Veel orkestrale, haast soundtrackachtige instrumentatie. De elektronische toets van Kitaro vervult daarbij haast een ondersteunende rol. De gastvocalen van jon anderson zijn erg sympathiek. Enkele nummers(island of life) bevatten melodieën die wat cheesy aanvoelen. Het is het enige smetje op dit album.

Een van mijn meest favoriete albums.

De combi Jon en Kitaro is magisch, net als John en Vangelis, en Jon bij Yes.